![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Sömnads ord på engelska?
Jag undrar om någon kan hjälpa mig med några ord som jag vill ha översatt till engelska. Jag håller på med mitt slutarbete i sömnad och behöver lite hjälp.De ord jag skulle vilja ha översatta är: dold blixtlås, klockad volang, längsgående skärningar, motveck, taft, polyester.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Ok, here goes:
dolt blixtlås - concealed / invisible zip klockad volang - flounce eller ruffle motveck - (inverted) box pleat taft - taffeta polyester - polyester Jag förstår inte riktigt vad du menar med "längsgående skärningar", men om du förklarar så kanske jag kan översätta det också! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Med längsgående skärningar menar jag ...hm... svårt att förklara. Klänningen är uppdelad i sex delar varav en mitt del fram och bak och en varsin del på sidorna fram och bak, det finns ju s.k. princess skärning där sömmen går från ärmhålet ner till fållen, men längsgående skärningar går från axeln eller halshålet ner till fållen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:47.