![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
broderingsnålar??
Hej !
Här kommer kanske en dum fråga.JAg har ju en brother innovis 4000 och i manualen står det ju klart att man bara skall andvända brothers egna nålar.Men det är inte så lätt att skaffa här där jag bor men det finns dock 1000 tals andra nålar.Kan jag andvända de tror ni utan problem?Har inte vågat testa än. Häls Susanne ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hej Susanne!
Javisst kan du använda andra nålar, i min manuall till Huskvarna så står det att man ska använda deras nålar, men det går hur bra som helst med andra. Lycka Till Monica ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Håller helt med Monica!
Dessutom är visst de där som heter Brother, Janome eller vad det nu är egentligen Schmetz eller Organ eller något annat! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
TAck,
Ja då är det bara att köra på.....Är lite nervös efter den första maskinens totala haveri. Häls Susanne ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Hej Susanne! Grattis till din maskin. Jag har också en Innovis 4000 och använder Organ 80. Köper dem i 100-pack. Inte en nål har gått av än så länge och jag har ägt maskinen i 7 månader och sytt/broderat ca 1.750.000 stygn med den. Och sytt i allt från balsaträ, tjocka handdukar till laceskålar i enbart plast.
Hälsningar Maud http://www.mauds.se |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Hej Maud,
Jag har några nålar hemma som jag ej vågat prova som heter organ stl 90,kan jag andvända dem eller skall jag köpa stl 80? häls Susanne |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Du kan säkert använda dina 90. De är bara lite grövre/kraftigare. De är bra till lite krafitgare tyg, eller väldigt täta brodyrer.
Storlek 80 är mer "universalstorlek" som passar till väldigt mycket. Men är det inte väldigt tunt tyg så kan du gärna använda dina 90! |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:11.