![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Hej igen!
Det finns ett annat sätt att koppla ihop olika designs till ett broderi, och det är i programmet Customizer 10000 Plus, om det var detta program du fick med maskinen (jag fick detta program när jag köpte min maskin). I programdelen EasyEdit kan man importera de tre bokstäverna och rotera och flytta omkring tills man är nöjd. Ligger de då tillräckligt nära varandra för att få plats i vald hoop (välj hoop-storlek med kommandot Edit... Hoop Size... och välj t.ex. "Standard A(F)", så kan man kombinera ihop dem till ett. Välj då Edit...Combine. Då kommer det upp en ruta som motsvarar aktuell hoop-storlek. Du drar i denna ruta så att bokstäverna kommer innanför. Blir alla bokstäverna "ljusgrå", så får de plats och när du släpper musknappen så kommer frågan "Combine designs" och du svarar "Ja". Skickas detta till symaskinen, så blir det som 1 design. Själv använder jag ingen av dessa tekniker eftersom jag har Digitizer 10000, och där kan man dessutom ändra färgordningen vid kombinationer, så att man slipper byta till samma tråd flera gånger när man broderar. /Gunilla |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:02.