![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 | |
|
Hej igen Matilda!
Förr använde jag tjockt rivfleece som de rekommenderade...men det blir så rackarns tjockt...rena pansaret ![]() Beroende på hur underarbetet är så kan du anpassa rivfleece. Är underarbetet väl gjort behöver du inte använda så mycket stabilisering. Själv använder jag nästan bara en tunn rivfleece till mina brodyrer...undantag om det är riktigt stora brodyrer eller om de till stor del består av breda satinsömmar (satinsömmar har en benägenhet att dra sig samman...även då man stabiliserat väl under). Det är även viktigt hur stygnen är sammansatta i brodyren så att den sammandragande verkan blir jämt fördelad. Hoppas att det inte blev något så när vettigt förklarat. Fråga igen om du vill att jag skall förklara tydligare. Nu rymmer jag till min andra dator för att fortsätta stygnsättning ![]() Önskar dig en fin kväll varma brodyrhälsningar Linnéa Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:11.