![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#10 |
|
Jo, garn kan vara farligt - vissa katter gillar att äta framför allt yllegrejer, vilket inte är bra. Mina båda katter har tuggat rätt så rejält på sina bläckfiskar och andra leksaker, men det har inte lossnat mer än en liten pytteliten bit garn då och då, så jag oroar mig inte. Men det gäller ju såklart att tänka efter hur ens egna katter är när man köper eller gör leksaker åt dem.
Tänk även på att aldrig ha garn, sytråd, band, snöre etc så att katterna kan komma åt det - de kan sno in sig väldigt snabbt, och i värsta fall strypas. Sytråd etc är också EXTREMT farligt om katten äter det, eftersom tråden kan sno sig runt inälvor o dyl, och sedan liksom skära igenom på samma vis som en sådan där osthyvel med ståltråd. Mina katter skulle gärna äta hur mycket tråd och garn som helst om de bara fick, så jag brukar ha en stängd dörr mellan dem och sömnad... Anyway, ALLT kan vara farligt, och när man har katt får man försöka ha lite koll (när man kan det...) - men skulle man bara ge dem leksaker som var garanterat 100% säkra för alla katter, så skulle de förmodligen inte få något alls att leka med. ![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:10.