![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#11 |
|
Hej!
Man skulle kunna ha en lucia och en tärna efter varandra i en bild, 1 tärna separat i en bild och sedan en tärna och en stjärgosse i en bild. Sedan kan man brodera hur långt luciatåg man vill... Jag brukar för det mesta ge bort broderier som jag redan gjort och använder själv (med vissa undantag), eller så tar jag lite betalt för beställda stygnsättningar, som jag alltså förmodligen inte själv kommer att använda. Jag började stygnsättning sommaren -99, i ett väldigt enkelt program (EasyScan), och det finns lite beskrivet här (längst ner): http://home.swipnet.se/hultin/dok/textil/broderier.html Där står också att jag uppgraderat till Digitizer 10000, och har successivt lärt mig manuell stygnsättning. Tyvärr är väl inte hemsidan helt uppdaterad just nu. Det står en del hänvisningar som inte gäller längre... hm... får ta och ändra på det snart. Jag är i alla fall helt självlärd, men har å andra sidan arbetat med datorgrafik i 20 år, dvs innan Windows fanns... kram Gunilla Senast redigerad av gunnsan den 2004-11-21 klockan 10:59. |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:42.