![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Måste jag ha Husqvarnas kortläsare?
Suttit och läst tidigare inlägg. Har en HQ Rose. Färdiga broderikort är ju svindyra. Måste alltså köpa program, för det känns väldigt begränsat med bara 3 kort. Funderar starkt på Embird pga priset. Men har jag förstått rätt att man måste ha HQ:s kortläsare och program för att jag ska kunna göra det här? Katarina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
ja det skulle jag tro. Annars kan du inte spara ner broderierna på broderkort.ä/ Mia
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Till Rose är jag ganska säker på att Ultimate box och kort fungerar. Kostar ca. 2000 kr vid köpt i Europa http://www.vikant.de/.
Ca. $170 vid köp i USA. Embird är utmärkt, och man kan jobba med mönstren där och sedan spara dem på kort med boxen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Hej Katarina, vi är i precis samma sits,
Jag har just laddat hem en 30 dagars provversion av embird och försöker lära mig den. Det är inte alls så lätt. Jag försöker få reda på svaret om Husqvarnas kortläsare går att använda till andra program än deras egna eftersom jag fått en prisuppgift på 1300 på en sån. Går det så är jag ju fri att sedan köpa vilket program som helst. /Katarina |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Ska bli kul att få höra vad du får reda på om kortläsaren, Katarina. Låter inge vidare att det är krångligt med embird
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Kortläsare
Ja, du måste ha en kortläsare för att kunna ladda broderier från dator till symaskin. Du kan ju fråga din Husqvarnahandlare om de har någon begagnad.//Karin
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Hej!
Man måste nog ha ett bas-program för att kunna skriva HUS-filer till kortläsaren. Ett sådant program borde i och för sig följa med själva kortläsaren. Sedan kan man utöver detta ha ett helt annat design-program som i sig ska kunna spara broderiet i HUS-format, men det verkar bli fler och fler program som kan konvertera till fler och fler format, så det är bara att välja och vraka. Embird tycker jag verkar hyfsat avancerat, efter att ha läst en recension här på sysidan. Ska testa att ladda ner detta och prova. Själv har jag Janomes Digitizer 10000 och kan spara mina broderier som HUS-filer eller i helt andra format. /Gunilla |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Hej igen! tack för alla svar. Nu har jag beställt en kortavläsare och ett programerbart kort hos min hq-återförsäljare. Jag behövde inte ha något program utöver sålänge jag är nöjd med att bara ladda hem broderier från internet. Så då kan jag ju börja med det och sen ladda hem embirds "gratismånad" och testa om det fungerar ihop / Katarina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
När jag pratade med en person på Husqvarna säger denne att deras Reader/Writer Kit bara fungerar till ett program, i det här fallet deras Costumizing. Om det fungerade med någon annans progrna kunde han inte säga men det känns ju skumt om det inte skulle göra det. Du får väl berätta hur det fungerar när du fått ditt kort Katarina!
Jag är jag mer vän med min testverin av Embird. Jag hade missat att ladda hem alla delar, så nu fungerar det bättre. /Katarina |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Det behövs något program för att överföra till boxen, men om det inte följer med boxen borde ju försäljaren sagt det. De olika boxarna fungerar ofta bara med sitt eget program. Det är inget stort avancerat som behövs för själva transfern, så förhoppningsvis får du det med boxen.
Konstigt att olika försäljare säger olika!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Hej, nu har jag köpt kortläsare, men det följer inte med något som helst program, så man kanske måste köpa Customizing i allafall. Jag som var så sugen att sätta igång på en gång!! Eller kan det fungera med embirds grundprogram till den HQ kortläsare? Det här verkar bli riktigt dyrt. Väntar på att min försäljare ska ringa upp, får se vad hon säger. Hälsningar Katarina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
Tråkigt att det inte följer med någon typ av program, men det gör ju att Husqvarna får sälja fler dyra produkter
Du kan väl testa att ladda ner embird på prov och sedan berätta om det går att använda din kortläsare ihop med den. För det skulle vara såå intressant att veta om det går eller ej. /Katarina ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
Får du inte med överföringsprogram till kortläsaren tycker jag att du ska lämna tillbaka den!!
Ultimate box med överföringsprogram kostar ca.215 Euro (ca. 2000 kr) om man inte vill köpa från USA. Funkar för att skriva HUS och PES-kort, så till Rose ska den ju funka fint. Du kan då jobba med mönstren i Embird eller annat program, spara och överföra till kortet med boxens program. Misstänker att Husqvarnas program kostar ganska mycket, eller...? |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
Instämmer!
Självklart ska det ingå ett överföringsprogram när man köper en kortläsare/box. Hur är det annars tänkt att man ska kunna använda kortläsaren? Det inkluderades i alla fall när jag köpte min symaskin och kortläsare. Fast det var ju Janome, förstås... ![]() /Gunilla |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() ja ni har nog rätt. Jag bad försäljaren ta hem ett program åt mig eftersom jag är så sugen att börja. Hon var jätteledsen för att hon sagt fel åt mig, hon har nyligen börjat med husqvarna och var van vid något annat märke. Programet kostar 3500 kr så det är ju mycket pengar. Kanske borde ångra mig och leta efter billigare alternativ i allafall. Törs inte ladda hem Embird än för min dator kommer snart att sluta fungera om jag inte lägger in XP på nytt. Måste alltså köpa ett operativsystem till datorn också,Puh! Det här verkar inte vara rätt hobby för en ensamstående mamma med två barn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:41.