![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#31 |
|
Nytt projekt, shoppingkasse från ett 5:- äldre men mycket fint kuddfodral. Unika tyger.
Nederdelen görs om till vackra band/handtag. Senast redigerad av Finline den 2020-02-11 klockan 12:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
|
Två st lika. Av ett kuddfodral 5:- från stadsmissionen. Självklart har jag lagt till en tåligare botten i canvas.
Testad med 8 kg av det som fanns i skafferiet. Inte lika rymlig som förra kassen men helt annorlunda ändå. Den gick snabbt att sy. Hade diskret övertråd och skrikig blå undertråd på själva väskan (inte handtagen). Här kan jag sy remsor på de sömsmåner/fåll med zigzac om jag vill och använda diskret tråd så är det problemet löst. Men det får bli en annan gång. Handarbete/hemsytt ska se ut som sådant. Ibland lite mindre och ibland lite mera. Fogar i de oliks tygerna och mönsterpass var viktigast idag och det gick riktigt bra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
|
Stans snyggaste shoppingkasse ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
Oj vad snyggt!
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
|
Det där ser fin fint ut. Själv knåpar jag på med en väska till vår Firebox. Bild samt min specialväska.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
|
Flaskkasse
Vill tipsa om Cristinas Sytips. hon heter Cristina Palmqvist och har gjort mānga bra tutar.
Hár en flaskkasse https://www.youtube.com/watch?v=goB91jtx9O0 |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
|
Sydda väskor...
Jag har sytt några väskor till hustrun de senaste året i loppisfyndade tyger och klädesplagg. Jag håller med till 100% att utbudet av tyger är urvattnat hos svenska tygaffärer. Förutom loppisfyndat tyg så har jag handlat en del från Kina och England. Men efter Brexit (tull & moms) så har jag börjat tittat på tyger från andra länder inom EU, som Tyskland, Irland och Frankrike etc. Min nästa beställning blir från Tyskland.
Väskorna är en i William Morristyg och en i Jeanstyg. När jag sydde jeansväskan använde jag min vintage Pfaff 332 maskin som klarar det mesta (blir det extra tjockt/tufft så handvevar jag mig igenom detta). Bilder på väskorna finns i Mina Syprojekt. Citat:
Senast redigerad av EsseHom den 2021-06-14 klockan 10:23. Anledning: Felskrivning |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
|
Mina Downtown Abby tyg kassar handlar jag med än och de håller för allt. Har fungerat bra.
|
![]() |
![]() |
![]() |
Taggar |
shoppingväska |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:15.