![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
När allt är färdigklippt tar det 30 min att sy necessären klar. Men då ser man sömmar innuti från fodret.
Att sy en necessär med dolda sömmar tar längre tid. Det blir nästa uppgift och kanske ge den mera stadga än bara lite volym vliselin. Här syr vi in blixtlåsen, jag använder blixtlåsfot för att komma nära. Vill man att blixtlåsen skall synas mera kan man sy med vanlig standardfot. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Man syr alltid en stickning efter strykning på båda sidor om blixtlåsen.
Nästa blir att sy på motsatt sida med rak söm, trimma med sax och sy zigzak. Därefter samma sak med kortsidorna med blixtlås mot bottensöm, monterar in flärparna (de små handtagen) samtidigt och sy en extra vända över blixtlåset. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Necessärers hötn skapas, jag har en liten mall som jag använder tillsammans med klämmor.
Syr förstärkt raksöm, klipper hörnen med 1 cm sömsmån och avslutar med zigzak. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Vi vänder ut och in på necessären,
Petar ut hörnen och den är klar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Vilket bra sätt att montera löparen på blixtlåset! Jag brukar klippa bort lite och få på löparen, men ju mindre spill desto bättre. Dessutom bör man kunna få bättre precision på detta sätt. Det är ju viktigt om man har två löpare som ska mötas front mot front.
På detta förenklade sätt att sy necessär blir hörnen råa inuti och jag vill ha dem dolda så jag ser fram mot ditt sätt att lösa det problemet. Lite bra inredning med fickor står också på önskelistan. Lycka till med fortsatt skapande. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Det här var en snabbis. Det blir med foder, ficka och dolda sömmar på nästa. Inte lika "bulligt" bred heller.
Dubbla löpare är inga problem att dra på blixtlås på metervara. Har en design med dubbla löpare, en modell större men väntar lite med den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Det syns kanske bäst så här. Vill ha den mera lik den tv i skinn. Har gjort prover på foder med smart ficka där man vänder ut-o-in genom botten på fickan och sedan syr igen. Då syns inga sömmar alls. Håller lite på det tills jag är klar, det skall vara enkelt, inte krångligt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:23.