![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Hej
Finns det någon som vill förklare mig om detta med att spara ? När man hämtar broderier på nätet i jef-format bör jag väl kunna spara direkte till kortet ? När jag gör det kan jag ju se att de ligger där, men när jag sen sätter kortet i symaskinen så finns det inget. jag vet att man kan spara genom embirden och att man då ber om att spara i jef-format, men det finnsfortfarande inget på när jag sätter kortet i, även om jag kan se i utforskaren att de liggar där. Jag har användt kortet en gang och det gick fint, allt fungerade, men jag vet faktisk inte om jag gjorde nånting särskild. Finns det någon som vill hjälpa mig ? (janome 300e) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Är kortet formaterat ordentligt i maskinen? Om du stoppar in kortet i datorn så ska du se två kataloger en som heter EmbF5 och en som heter Ord#5. Om du inte ser dessa kataloger så är kortet inte formaterat ordentligt.
Filer du laddar ner sparar du i den första katalogen, EmbF5. Kolla också att det verkligen är rena jef-filer så att de inte är i zip-format vilket är rätt vanligt när man laddar ner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Oj oj, det var kanske rena turen att det lyckades första gången, undrade vart de nämde kataloger kom ifrån så dem tog jag bort !! Jag gör om det, tack skall du ha.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:37.