|  | 
|  | Nyheter |  |  | Artiklar |  |  | Bloggar |  |  | Forum |  |  | Bilder |  |  | Annonser |  |  | Recensioner |  |  | Länkar |  |  | Kalender |  |  | Medlemmar |  |  | Din sida |  |  | Om... |  | 
 Bevakningar
 Bevakningar    Inställningar
 Inställningar    Sök i forum
 Sök i forum    Forumregler
 Forumregler  | 
 | |||||||
| Notiser | 
|  | 
|  | Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ | 
|  | 
|  2017-10-19, 10:44 | #1 | 
| Medlem sedan: dec 2009 
				 | Jag skulle göra som du tänkte, sy på ett stadigt bommullsband på baksidan, gärna använda fållfix också (sådan som man stryker fast) dubbel bredd om det behövs. Sedan går det nog att sätta in nya öljetter. Hittar du inte bommullsband i rätt färg går det att ta en tygremsa i någon bra färg. Har du inget så köp ett billigt örngott, det räcker till många små lagningar.  Lycka till! Agneta | 
|   |   | 
|  2017-10-23, 17:42 | #2 | 
| Medlem sedan: okt 2017 
				 | Hej AgnetaF och tack för svar! Det blev bra som vi tänkte  Skriver hur jag gjorde ifall någon annan kan bli hjälpt: 1. Trädde i två lager bomullsband i "kanalen" där hålen efter öljetterna var och 2. sydde fast dem. 3. Sydde på bomullsband på insidan och 4. sammetsband på utsidan. 5. Satte i öljetter. Funkade perfekt! | 
|   |   | 
|  2017-10-25, 11:29 | #3 | 
| Medlem sedan: okt 2010 
				 | Så fint med pedagogiska bilder.  Lösningen är väl värd att komma ihåg.  | 
|   |   | 
|  2017-10-25, 16:17 | #4 | 
| admin Medlem sedan: sep 2003 
				 | Vilken tydlig och bra instruktion det blev! | 
|   |   | 
|  2017-11-10, 18:59 | #5 | 
| Medlem sedan: dec 2004 
				 |     tack så jätte mycket för din lagnings ide, blev jätte glad för beskrivning,  för nu kan jag kanske använda själva lagningen till ett jädrans hål på mina jens  sitter visserligen på sidan på ena byxbenet  men tack vare ditt tips så kommer det att bli jätte snyggt  gör flera hål som en dekoration många kramar helena | 
|   |   | 
|  2017-11-13, 12:05 | #6 | 
| Medlem sedan: apr 2007 
				 | Detta blev ju superbra!! Tack så mycket för din bilddokumentation. Mycket bra!!! Kul!!! | 
|   |   | 
|  | 
		«
			Föregående ämne
			|
			Nästa ämne
		»

| Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | 
| Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet | 
| 
 |  | 
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:39.

Hybrid-visning
 Hybrid-visning