![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Ja, PLSB!
Det kan kännas så som du säger, men alternativet kan också vara rätt, att skapa nåt vackert av något billigt. Många av medlemmarna här har sytt saker med de plagg som var inköpta på secondhand. Eller de syr om nåt gammalt plagg till nåt annat och det blir vackert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
För ni som missade detta med Ikeas fleecefilt får jag berätta att en av de som heter Kråkris är 130 gånger 160 cm vilket ger 2 kvadratmeter fleece för bara 9 kronor , eller 7,20 exkl. moms
![]() http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70242821/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
IKEA-filten Kråkris ser man väldigt ofta i Stockholmstrakten. Tiggarna sitter på den, virar den om sig och har den över sig.
Så jag tror inte att någon frestas att sy ett plagg av den, även om jag vet att den används som fultyg när någon ska pröva fram ett mönster. IKEA har en annan filt av fleece som heter Polarris som är enfärgad och ser snygg ut även efter tvätt. Den kan det nog bli något fint av. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Tack för infon Suskal och inging!
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:00.