![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
nää nu kan jag inte hålla mej längre..
jag har aldrig hört termen kokt ull innan, vad är det som gör att man kokar ullen o vad får man för effekt. jag trodde man bara kunde max tvätta ull i 30, hmm jag har nämligen lyckats förstöra en o annan ulltröja, o dem har blivit hårda o hemska, men såg en bild i galleriet på en kokt ull jacka som mjuk o gossig ut. förlåt om frågan är väl korkad, men frågar man inget så får man inget veta o nu har jag grubblat länge på detta? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Kokt ull är en handelsvara som liknar fleece, där ull är fibern i stället för polyamid (nylon). På mina rester kan man inte se om den är vävd eller stickad innan den filtades.
Jag sydde en stor filt till en säng med flatlockssöm och hade mycket tunt vävgarn som tråd. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:21.