![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
En liten tanke, eftersom du har mer tråd på väg
![]() så kanske det är dags att börja komprimera lite. Svårt att se på en bild men jag tror att du kan ha en pinne till mellan rullarna så att de sitter i "förband". Så att den nya pinnen sitter i mitten och har en gammal pinne i varje hörn som ett X alltså. / Bibbi |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Absolut rätt tänk Bibbi, men pga handikapp måste jag ha lite klumpighets utrymme mellan spolarna annars far de hej vilt ner i golvet..
men jag blir jätte glad för att du tar dej tid att tänka på mitt "problem" kram |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Det var vackert gjort! Ett riktigt konstverk.
Tyvärr är de flesta av mina trådar från ABC-embroidery och de har en tendens att snurra upp så de ligger tryggt i lådor. Har en liten som gärna "drar en repa" inne på mammas syrum och drar i alla lösa trådar. Alldeles nyligen kom han springande med en undertrådsspole som en hund i koppel... ![]() Köpte mig däremot en ny behållare för undertrådsspolar. Med många maskiner så blir det många spolar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
fniss
åh jag ser för mitt inre öga den lille hundrastaren fniss förstår att trådarna har plats i korgen..
jag har oxå sortiment askar på undertrådarna sånna man kan ha 40 spolar i varje dom är verkligen till hjälp. ett tips på tråd som rullar upp sig köp silikon man gummiband i hästaffären, de är lagom breda silikonga o väldigt hållbara. för 35 kronor får man typ ett par tusen band. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Vad är det för typ av tråd? Nyfiken nybörjare. Smart med man-banden :-D ska ta hem några sådana från stallet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
här är en bild på silikon banden jag menar, finns i alla hästsports affärer! http://www.hooks.se/ArticleSearch.as...=*silikonband*
vilken tråd undrar du över den jag beställt eller den som rullar upp sig. jag har beställt en tråd från US som heter robison anton. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:26.