![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Jag har också röret med spånplatteskiva och skulle inte vilja byta ut det. Jag gillar INTE de modeller som har sträckmetall, tycker rutnätet går igenom när man stryker.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Man behöver tjockare överdrag till sträckmetall. Låt gärna det gamla sitta kvar och sätt ett nytt över.
Kör man med mycket ånga klarar inte spånplattan av. Spånplatta annars det mest stadiga. Vissa billigare sträckmetall är veka. Rörets är bra men lite dyrare, men som sagt man får vad man betalar för. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
För mig tycker jag att rutnätet går genom även genom 2-3 filtar o tyger (så det blir löjligt mjukt). Men det kanske beror på vad man syr för material.
Det är bäst att man hittar det som fungerar för en. Vad som fungerar för dig kanske inte fungerar bra för mig, så att säga. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Min platta är inklädd med någon slags plast, sen bordsfilt och till sist tyg, funkar bra för mig.
Eftersom jag numer har syrummet i ett separat utrymme är jag på gång att köpa en till strykbräda och ha i lägenheten och den kommer att bli inköpt på loppis! |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:02.