![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Dum fråga kanske men är 1000 meter en vanlig "stor" trådrulle ?? det lutar åt en brother 3034. Har just laddat ner manualen och ska läsa igenom den. Men vågar man beställa från England ? det är ju så himla mycket billigare där. Kommer det en massa tullavgifter till eller nåt annat man inte vet om ??
Undrar också hur man trär ? har man fyra trådrullar och en Nål ??? ska alla trådarna igenom samma nål ? ( Säkert en dum fråga det med) Senast redigerad av Maggan62 den 2013-07-25 klockan 21:20. Anledning: kom på en sak till |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
1000 meterrullar är en vanlig stor rulle.
Vi är många här på som brukar anlita Sewingmachine direct. Att handla med England är att handla inom EU och inom EU betalar man ingen tull. Maskinen skickas fraktfritt. Och den brukar dyka upp inom en vecka. Ibland till och med på 4-5 arbetsdagar. Man brukar till och med kunna följa maskinens resa på nätet. Köper du från SMD får du med allt du behöver för att komma igång och sy. Det är 4 olika nålar du trär. PÅ brothern finns det får varje tråd markerat hur du ska träd. Varje tråd har sin färg. Två nålar är stora och sitter inuti maskinen. Dessa behöver du inte heller byta. Dom andra två sitter där dom brukar på en symaskin. Det är en av dessa du tar bort om du vill sy med 3 trådar. Jag använder pincett när jag trär mina maskiner, Jag tycker det är mycket lättare. Man slipper dom stora feta fingrarna som skymmer det man gör. Titta på filmerna på den sida som jag gav dig i ett tidare svar. Det är filmapparterna klicka under dom på Video 1 först så får du ser hur maskinen träs och hur du syr på den. Om du inte förstår vad dom säger så häng inte upp dig på det, titta på hur som gör. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Inom EU tillkommer det inte några tullavgifter. Går maskinen
sönder under garantitiden så får du betala frakten vid reparation. Personligen avstår jag från att handla symaskin utomlands. Jag vill ha möjlighet att få maskinen servad och reparerad även om 10 år. En symaskinsåterförsäljare kan inte enbart leva på att reparera symaskiner. Därför väljer jag att handla i Sverige. Jag bor på en mindre ort. England har ca 50 miljoner invånare, Sverige beräknas ha 10 miljoner 2018. London knappt 8 miljoner invånare, Stockholm ca 1 miljon. Förutsättningarna för pris- sättningarna är så olika. Därför väljer jag att handla svenskt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Ffs, sluta säg coversöm! Det heter täcksöm!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Men tack allihop för era svar, jag börjar fatta detta med overlock nu och kommer definitivt att skaffa en. Var jag handlar har jag inte bestämt än men kassan är ju inte jättefet så jag får leta så billigt som möjligt. Bor också på en liten ort och har ca 20 mil till närmsta återförsäljare av symaskiner så jag får förlita mig på er här och era omdöme.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Vad betydes Ffs?
I övrigt håller jag med om att svenska bör användas så mycket man kan. Men ibland finns det så mycket info att få på engelska att man helt enkelt inte hittar några motsvarande svenska uttryck. Då måste man få använda osvenska ord. Här på sysidan är det högt i tak och en allmänt tillåtande attityd och det gillar jag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Hittar inte modellen 3430 I Sverige och känner ig fortfarande tveksam till att handla i England. Hittade en annan modell här som heter 1034, antar att det är en enklare variant. Någon som vet nått om den ?
http://www.brothershopen.se/Overlock...D-Overlock.htm Vad jag ska ha den till är att först och främst sy upp ridbyxor i lycra, får en hel del beställningar men är trött på att sitta och försöka få till snygga sömmar på min vanliga maskin. Frågan är om denna modellen räcker för mig, det är ju inte speciella tunga tyger det handlar om. Fördelen är ju att den går att beställa i Sverige. Med vänlig hälsning Maggan |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Overlockmaskinen 1034 från Brothershopen kostar ca 1500 kr mer än vad 3034 gör om du beställer den från SMD i England, och mer än dubbelt så mycket som SMD tar. Jag har inte provat den enklare varianten 1034 men köpte en 3034 från SMD för några månader sedan. Fick den på mindre än en vecka inklusive saxar, 12 overlockkoner med tråd, och lite annat smått och gott. Det var fel på glödlampan så den orsakade att säkringen i kontakten gick sönder när jag skulle starta maskinen första gången. Efter mail och telefonsamtal med Russell på SMD kom ett paket med två nya glödlampor och två säkringar. Båda var lätta att byta och nu fungerar maskinen perfekt.
Jag var också tveksam till att köpa från England men är mycket nöjd med att jag ändå valde att göra det. Vill härmed såklart inte övertala dig att köpa därifrån, men vill delge dig min upplevelse. "Strulet" pga glödlampan finns det en tråd om här på Sysidan. Lycka till med ditt overlockköp! ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Taggar |
overlock; köp; råd av köp |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:53.