![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
Bra idé Bila, den kommer jag att knycka senare när annat lugnat ner sig.
Jag tog fram den större ramen och det kommer precis att gå att få in diskduken i den. Jag vet inte hur det kommer att gå att spänna upp så bra, men duken är ju stel i sig. Huvudsaken är ju att jag inte behöver bryta duken. Lite extra tyg och mycket tejp fixar nog det hela. Bäst vore förstås att ha en gigaram, men de är ju så förbålt dyra! Pandura kommer att få ett besök mycket snart. Vita dukar är vad jag vill ha för att brodera på. Jag antar att man ska sy med samma tråd som både över- och undertråd? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Kökshandukar
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Ikea har enfärgade handdukar i grått, ljus blått och orange i våffelmönstrat bomull. Kostar 29 kr för två. Nästa vita med en liten svart bord finns också på ikea, i bommull och linn. Båda är av hyfsat bara kvalitet. kostar 49 kr for två.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
WOW! Så lätt det var och inte kostade det skjortan heller.
Dubbelt lakanstyg i kortändarna av trasan fästes med gammal maskeringstejp. Brun brodertråd som är ca 40 år gammal gick hur bra som helst. Ett nedladdat broderi kombinerades med en av maskinens inbyggda fonter. Det här ger mersmak. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:48.