![]() |
| Nyheter | Artiklar | Bloggar | Forum | Bilder | Annonser | Recensioner | Länkar | Kalender | Medlemmar | Din sida | Om... |
Bevakningar
Inställningar
Sök i forum
Forumregler
|
|||||||
| Notiser |
![]() |
|
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
|
|
|
#1 |
|
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 2 541
|
Oj så tråkigt. Vad är det för fel på Berninan?
De brukar vara värda att fixa till. Är den rätt inställd? Det är bra symaskiner. Vilken modell är det? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 143
|
Madde, hur har det gått med ditt symaskinsköp? Fick du pengarna tillbaka för eländet de skickade till dig?
Rekommenderar dig i så fall att istället köpa en ny Brother (till exempel) från SMD för pengarna... Gunnel |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Medlem sedan: apr 2011
Inlägg: 243
|
Att få en helt ny Emerald 116 för 2.500:- är ju ett bra pris, den har blivit bäst i test och har bra omdömen. Dessutom erbjuder de 2 års bytesrätt vilket inte många handlare gör. Varför tycker du inte det är en bra affär?
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Medlem sedan: maj 2013
Inlägg: 14
|
Har skickat tillbaka de hämtde ut den för 2 veckor sedan men jag har inga pengar och inte fått något svar på om den är sönder eller något annat heller.
Har ringt 3 gånger men inget svar och mailat och väntar på svar nu. Gav de 1 vecka att kolla och så men inte ett ljud, kan förstå om de har semester men då kan man väl säga det. Berninan låter som ett tröskverk och efter att jag skruvat isär lite kåpor och blåst rent så funkar den ok, är trådspänningen som verkar vara lite sådär, och den där plattan som ska dra tyget bakåt känns som om den är låg. Men jag kan inte maskinen så jag tänkte prata med en butik här i stan om de vet vad som är galet. Jag kunde i alla fall sy sonens indiantält som jag lovat honom och gardinerna, så länge ingen står väldigt nära och tittar på sömmarna så ser det bra ut ![]() |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Medlem sedan: okt 2008
Inlägg: 832
|
Krånglar det med återbetalningen så ta hjälp av konsument rådgivaren. Det brukar fungera bättre än när man själv ringer och ringer utan att få svar.
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Medlem sedan: maj 2013
Inlägg: 14
|
Tack, jag ringde henne för att få råd innan och hon var jättevettig och nu ger jag de några dagar till sen ringer jag henne igen och hoppas på att få råd. Jag har kopior av kvittot osv. och all mailkontakt. Kör hellre på mail än telefon så det går att bevisa vad som sagts också.
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 143
|
Så tråkigt att läsa att det ännu inte ordnat sig! Jag hoppas verkligen att du skriver en recension här på Sysidan om företaget!
Håller tummarna att du får dina pengar snart!! |
|
|
|
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
| Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
| Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:02.







Hybrid-visning
