![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
Det finns nog ingen skulle jag tro, eftersom det är hennes alldeles egna metod.
Du kan antagligen förstora bilden och skriva ut den, eventuellt får du skarva ihop några papper och klistra upp på en större bit kartong. Lycka till! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Tack Kanvas för länken. Det var ett bra tips
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Behöver man en kortare längd (>1m) så är det ju bara att krita upp fyra parallella linjer. Hur kan man behöva en mall för det?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Mallen är till för att göra en perfekt vikning av en redan tillskuren tygremsa. Alltså gör man först en jämnt skuren remsa enligt Kanvas utmärkta länk. Sedan ska den vikas och pressas. Om man inte har en passande snedslåvikare gör man en själv enligt beskrivningen.
Det kan väl inte vara så svårt att andra några mått och göra en lagom bred snedremsa? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Svårigheten med att förstora mallen, är väl att inte hela längden kommer med. Den innehåller ju delar som ska klippas ut och klistras fast, så att det passar perfekt..........
Och, jag ska ju ha en lååång bit, annars skulle jag kunna göra det "för hand". |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Just nu har jag inte tid att experimentera, men så här skulle jag göra:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Jag gör snedremsor så här, kolla länk till min blogg http://kerstinsquiltsnack.blogspot.s...ips%20o%20trix
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Skall du kanta ett lapptäcke föreslår jag att du skär en bred snedremsa som du viker dubbel och syr fast kant mot kant, viker över remsan och syr fast den i tygvikningen, eftersom det är lite vadd i kanten behöver remsan vara lite bredare än måtten, Funkar dessutom bra om man vill ha en bredare kant.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:39.