![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
Verkar svårt det här.
Innehållsförteckningen för Made by me har jag sett nu och ja, det är inte många kläder... Men Handmade- vet ju att flera verkar ha köpt den- någon som sett en innehållsförteckning där? Tittade på mönstren för mjuka tyger, bra att veta att de finns, men har en hel del mönster, framförallt för barn. Är allra mest ute efter inspirerande och bra för vuxenkläder..möjligen även för stl 146-164... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Mönster
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Idé till mönster
Om du registrerar dig pâ Pinterest http://pinterest.com/
t ex pâ vuxenkläder design eller liknande, sâ kan du fà lite idéer och kanske ha ett grundmönster och ändra. Jag kommer ihàg att jag en gàng för hundra âr sedan lânade en bok pâ biblioteket om hur man gör mönster |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Nefertari:jag har inte sett i den bok du nämner, bara den svenska boken av Inger F. Syboka har en lättfattlig beskrivning på grundmönster som jag tyckte var bra. Av de modeller hon visar i boken kanske jag testar ett eller två, men den är trevlig att bläddra i. Har läst recensionerna på Adlibris på Handmade och det är pysselverkstad i den också. Passar nybörjare.
Jag är däremot lite sugen på boken från Sewing Bee. Vad bidrar den med? Har flera syböcker med eller utan mönsterark och för mig kompletterar de varandra. Ingen av böckerna är liksom "Boken med stort B". Beroende av vad jag gör så kan jag läsa i lera och på så vis få ett komplett svar på min syfråga. Collettes bok är bra tycker jag. Ps/ glöm inte Tradera, det finns flera gamla utgåvor av böcker som ger bra beskrivningar som kan användas i nutid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Hm. Då får nog blogg-böckerna vara.
Syboka var jag intresserad av, trots att jag inte är norska, men har jag klarat böcker på danska så... ![]() Winifreds bok är helt ok. Men precis som du säger så är det ibland så att böcker kompletterar varandra. Ottobre: prenumererar på deras tidningar, tycker ofta att damkläderna är just för "dam" och känns lite för tantiga...Barnkläderna är helt ok (om man tänker på vidden). Är mycket på nätet för att söka inspiration och få idéer. Får väl fortsätta med det! Tack alla! Senast redigerad av Nefertari den 2013-05-16 klockan 20:27. Anledning: felstavning |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:56.