![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Har du möjlighet att sätta upp någon hylla så kan du använda glasburkar för knappar och annat smått. Skruva fast locket på undersidan av hyllan och sedan är det bara att skruva av/på glasburken. Fördelen är att man ser vad man har i burkarna och tar ingen plats i skåp och lådor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Ikeas grytlockshållare fungerar perfekt att försvara linjaler i. Den är ställbar så man kan brett man vill mellan pinnarna.
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70154800/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
För 16 år sedan köpte jag en fiskelåda på Clas Ohlsson, och den är bara så bra. Så bra att fler har införskaffats. Men den första har jag allt nödvändigt i, lätt att ta med när jag o symaskinen är på vift.
Fiskelådan o symaskinen är basen i syhörnan. Och som de övriga så har jag sortimentslådor (från Clas Ohlsson oxå) till knapparna med genomskinligt lock så jag ser direkt vad det är. Till trådrullarna, "de vanliga" har jag plastbesticklådor i en kontorshurts. Till overlocken har jag ett dataskåp från IKEA, där den med tillbehör står, och skönt att kunna stänga om o hålla dammfritt. Har förstärkt skivan för att inte få maskinen i knät. Lite smått o gott från min syhörna, men en sak är säker, jag blir aldrig klar med den - funderar hela tiden på smartare lösningar ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Muggar eller raka glas är jättebra att förvara små saxar, sprättar, skruvmejslar m.m.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag följde ett tips från bloggen Coletterie och köpte stången Fintorp med krokar från IKEA. Väldigt bra att hänga saxar på och i hinkarna har jag måttband, linjaler, pfiffikusmåttet och liknande. Den gör det väldigt lätt att både ta fram verktygen och få undan dem när man är klar.
Min version Colette's version |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Trådförvaring
Så här har jag gjort och tycker det fungerar bra.
Det är två skivor med hålad masonit som jag limmat ihop med några lister emmellan som fungerar som spacers. Pinnarna passar perkfekt i hålen och är inköpta på sagitta.se. Jag tycker det är bra att se vilka trådar jag har och dessutom bli inspirerad av alla färgerna på brodyrtråden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:31.