![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
Frågan är om mdf:en är tillräckligt tjock. Jag har ju Amon som är tjockare än mdf och det vobblar lite ibland. Bryr mig inte så mkt om det, men om man har grejer så kan de hoppa runt lite.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag har 23 mm björkplyfa med forbo desktop linoleum på. Ett helt grymt material det där möbellinoleumet. Ska du såga plyfa så använd sänksåg. Komplettera med lister så man inte ser plyfan. Jag har 1 meter djup. Tycker jag är lagom. Men mitt bord är bara för tillskärning och mönster. Så det är ganska högt. 110 typ, men jag är 190.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Nu när jag börjat sy en massa människokläder så börjar jag känna att jag vill ha stort bord för mönster och tillskärning.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Skaffa dig ett höj och sänkbart bordundered. Sådana hittar du begagnade till bra pris hos förtag som säljer begagnade kontosrmöbler.
Och lägg en skiva i passande storlek på det. Jag har själv ett sådant köksbord. Helt underbart att klippa till saker på och även till annat kökspyssel. Jag hittade en stavlimmad bred köksbänkskiva i ett byggvaruhus som jag sågade till i önskvärd länd. PÅ så sätt har jag både ett sittbord och ståbord i samma bord. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag har ett elektriskt höj- och sänkbart L-format skrivbord.
Som är helt underbart. MDF-skivan kan du förstärka med slanor inunder. Jag rekommenderar sidor och dörrar skruvas på lagerhyllan så att det inte ser stökigt ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
På tal om dörr.. Kanske man kan ha en (slät) dörr som bordskiva?
![]() Nej jag börjar bli trött-knäpp. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Slanor är typiskt dåliga att förstärka med. Reglar däremot.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Låter som om cheapys bänkskiva är en bra variant då. Filttassar ska jag absolut testa, vill inte skava sönder väggen...
Tror inte riktigt på den höj- och sänkbara, känner mig själv och sladdar..., dessutom så ser jag inte vitsen med att ha symaskinerna i ståhöjd. Ska ju ha separat rit och klippbord, så långbordet behövs inte för tillklippning o dyl. Har ju platsen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:33.