Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Mönster och mönsterkonstruktion

Notiser

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2012-10-08, 08:38   #4
marie.s.g marie.s.g är inte uppkopplad

Det är en elegant klänning och den kan passa bra i privata sammanhang. Om du skulle ha den i mer publika sammanhang eller i jobbet så skulle jag väl fundera lite. Det beror så mycket på tid, plats och sammanhang.
Modellen visar ganska mycket hud och utformningen där kanten är svagt uppställd och det nästan ser ut som om det är på väg utåt är sensuellt.
Om ditt mål är att få fokus på ett budskap, en sak eller ärende är det troligt att framtoningen inte kommer att hjälpa och stötta dig i det. Är syftet att väcka intresse för din person och spela på attraktivitet bör den klänningen vara ett starkt kort.
Titta lite i Camilla Thulins senaste bok "Stil med Thulin", Bonnier Fakta 2012. Hon skriver lite om representativ stil, ganska konservativt men troligen realistiskt. "Tyvärr är diskretion alltid en hederssak: glöm inte att du är på jobbet." Det finns så många olika jobbmiljöer så det finns inte bara en måttstock.
Jag har inte varit i så många styrelserum att jag har något att säga om det men inom IT och Finans skulle man nog behöva vara en riktig höjdare för att slippa undan kommentarer i den klänningen samtidigt som jag nog inte sett den stilen på några kvinnliga Vd-ar/chefer. Det är nog också som Camilla Thulin antyder, att många kvinnor "klär ner sig" för att "likna chefen" och vara en "lagspelare". Beror alltså på vilken chef man har också.
Är du kvinnan som ska vara dekoration till en annan person är det en helt annan sak. Då kan det här vara ett gott val. Svårt eller hur? Men klänningen är snygg.
marie.s.g är inte uppkopplad   Svara med citat

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:24.