![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#13 |
|
Då har jag börjat på vansinnet!!
Nu så e hon igång och har tidningar överallt till familjens stora förtjusning!
När jag började titta närmare på mina tidningar så såg jag att de börjar få men av att ha sitt mönster instucket i sig. Det har börjat bildas en bula som jag inte tycker jag vill tycka är ok... Alltså har jag tagit ur alla mönsterarken.... Noga sorterat så klart!!! ![]() Plastfickor! tjoade jag!! Jag sätter in alla arken i plastfickor! Vilken bra idé... ja som AOH ja då har vi formatet " något annat" och bara 2011-2012 ligger i a4 format. Eftersom jag redan tagit ur allihop ![]() Nu är det gjort! Nästa steg är att kopiera modellerna och sätta i plastfickan med mönstret. och sen sätta in allt i pärmar med årtal (går precis ini en pärm med en årgång) Så min tanke är då sådan att när jag får en ny tidning så lägger jag den i scannern, skriver ut, sätter mönsterarket i plastficka, in i pärmen och sen går jag och läser tidningen!!! Alltså kan jag bläddra i pärmarna, hitta något, sen ta fram rätt tidning som nu står snyggt och skyddat i sina tidsskriftssamlare. Jag kommer inte ifrån bläddrandet dock, men jag kan se att det ändå blir enklare än att dra fram alla tidningar för att leta. inga mönster som faller ur, glider ur tidningen, tappar tidningarna... Om det här är så smart vet jag inte ännu eftersom det inte är klart. Några årgångar till...suck.... Mer bokhylleyta..hmmmmm fler pärmar... ![]() vill jag sen göra det ännu mer besvärligt för mig så kan jag ju ha ett par pärmar med modellbilderna lite kategoriserade... fast det är här som en databas behövs eftersom det finns både byxor,kjolar mm i samma tidning. Informationen här behöver filtreras. ![]() kanske kan jag ha mönstermodellerna längst fram i pärmen för årgången... så behöver jag inte kolla igenom själva mönsterfickorna.... som då måste märkas upp med rätt nummer... Alltså det här är ett vansinne! jag tror jag nog lägger ner det och fortsätter handla mönster separat ![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:02.