![]() |
| Nyheter | Artiklar | Bloggar | Forum | Bilder | Annonser | Recensioner | Länkar | Kalender | Medlemmar | Din sida | Om... |
Bevakningar
Inställningar
Sök i forum
Forumregler |
|
|
|
#1 |
|
|
Bra verktyg!
(om det nu var själva klippandet som var problemet) *En bra och stor skräddarsax som passar din hand och klippteknik och som slipas , och som självklart enbart används till att klippa tyg. (dyrt, men väl värt det - en investering) *Bra och rena/skarpa nålar eller vikter att hålla mönstret på plats. *En stor och lång linjal + en måttlisa för enkel utritning av sömsmåner *välvässad skräddarkrita *Ett bra klippbord (om möjlighet finns. själv klipper jag på golvet )*Rullkniv och stor skärmatta + stål-linjal. Detta är bra att ha när man ska skära många/långa raka stycken - personligen tycker jag det är svårt att skära kurvor bra, me det är kanske bara en vanesak. *Bra musik - allt går mycket bättre med lite skön musik i öronen. Det var nog allt jag kom på just nu. Men håller även med "bila" att det är värt besväret med småpill i mönstret för att få ett bra slutresultat. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
|
Håller med både Birgit och Åsa.
Det jag vill tillägga är att jag brukar lägga till sömsmånen på pappersmönstret så slipper man det när man ska klippa och det blir enklare att "pussla" mönterbitarna på tyget. Smidigt om man ska använda mönstret flera gånger. |
|
|
|
|
|
#3 | |
|
|
Citat:
![]() |
|
|
|
|
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
| Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
| Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:35.

)

Hybrid-visning