![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Jo, visst finns det filmer men jag håller helt med Helena - det är lättare att söka information som är textbaserad. Det som gör mig irriterad är att ett program som kostar såpass mycket har så usel dokumentation så fort man vill göra något som är minsta lilla avancerat. Det hör inte till god ton.
Jag har väldigt lätt att lära mig så det är oftast inga problem att lista ut hur man skall göra även om det tar lite tid, saken är att man inte skall behöva arbeta på det viset. Det är helt otänkbart bland större aktörer att distribuera mjukvara på det viset men när det gäller Embird och en del andra väldigt specifika program så är målgruppen betydligt snävare och då blir det inte samma informationsflöde trots att kostnaden är hög. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag tror deras argument är att de är budget. Men jag tycker ändå att ett antal tusingar kändes i plånboken. Det gjorde det definitvt för mig. (embird, studio och font engine) Bara det faktum att man måste köpa font engine för att överhuvudtaget kunna öppna vektorfiler tycker jag är jättesnålt.
Jag förstår fullt ut att de vill satsa tiden på att programmera, men då tycker jag att de ska anställa personer för supportbiten. Eller det finns de som ställer upp för mindre t.ex. att få gratis embird eller så. Mailinglistor är inte precis bästa supportlösning.. Eller jo det är väl ok att fråga, men det är så fruktansvärd slöseri med information när det försvinner i mängden. Jag har varit med på listan tidigare och jag märkte att det var mycket bra information där, men tyvärr svårhittad! Svårt att "bokmärka" också.. svårkategoriserad.. svår att söka upp... Man måste verkligen läsa alla inlägg konstant för att fånga upp guldkorn mitt bland allt "bla bla bla hur är det bla bla bla god bless bla bla bla signatur, bla bla bla" och jag har inte tid för det. Och när man hittat något bra och sedan glömmer det, så får man mycket svårt för att hitta det igen.. helt uselt.. Yahoogrupper borde läggas ner. Ja det säger jag. Eller uppdatera.. det är 2012 nu. Inte 1996. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Har ni sett den här sidan
http://www.embird.se/kontakt.shtml
Jag har just hittat sidan och inte hunnit kolla själv så jag vet inte om det är till någon nytta. Min fråga till er som ventilerat allt negativt - Är det ett program ni rekomenderar trots det ni inte gillar eller ska jag satsa på något annat program. Jag sitter och väntar på min nya Janome MC350e och vill gärna göra egna mönster. Provade programmet Embird för länge, länge sedan så jag får inte prova i 30dagar igen tyvärr. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Hmm, ja du, det är svårt att säga. För andra program finns det många bra sidor som recenserar dem och jämför mot varandra. Men för brodyrprogram (som har manuell digitizer, den punkten är viktig) så är det dåligt på den punkten, även om man letar på engelska.
Dessutom är mycket få av program som man kan hämta hem en provversion för att testa (trial) och se om man gillar det eller inte. Embird är en av de få. Då köper man i princip grisen i säcken. Man får lita till folk som bara har jämfört enstaka program med varandra om ens det och det blir inte riktigt rättvist och neutralt. Fråga 10 personer så får du 10 svar på vad som är bäst. Jag kan fortfarande inte säga om jag gjort ett bra köp eller inte prismässigt. Sedan finns det program som är "gratis" men visar reklam under tiden (oc kräver att du har uppkoppling hela tiden, det känns lite "spyware-aktigt") det är Stitch Era. Har inte riktigt bemödat mig att lära det programmet dock. Det *ser* mer flashigt (och mer nutida) ut än Embird helt klart (embird ser fortfarande ut som någonting från 1995). Men frågan är om det producerar bra resultat utan för många buggar. Om man har stor portion tålamod och tycker Yahoo grupper är bra forum för kundrelationer och frågor så visst kör på Embird, det är trots allt bland de billigare programmen (haha, visst, som om tusenlappar är billigt!) och man kan göra en hel del. Du kan fråga Embird-programmerarna om du får prova igen för om du glömt hur det var och att det var längesedan så tycker jag att de borde säga hur du kan göra det igen. Annars missar de kund. ![]() Sedan är frågan om man får prova digitizer-delen eller om det bara är manager delen som man får testa? Kommer inte riktigt ihåg. För att skapa nytt så måste man ha studio också och det kostar extra. I standarddelen ingår bara Editor där man kan editera befintliga broderingar (genom att t.ex. flytta runt stygnen) men inte skapa nytt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
Redan gjort
Citat:
Min nästa fråga får väl bli då... hur är det med Digitizer Junior, kan det vara något att satsa på? Ni som har det, är ni nöjda? 2395kr är mycket att lägga ut om programmet bara är sådär. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Det tror jag inte faktiskt att de kollar av online. Testa att installera offline (stänga av nätverket) efter att ha städat systemet ordentligt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:48.