![]() |
| Nyheter | Artiklar | Bloggar | Forum | Bilder | Annonser | Recensioner | Länkar | Kalender | Medlemmar | Din sida | Om... |
Bevakningar
Inställningar
Sök i forum
Forumregler |
|
|
|
#1 |
|
|
Det var inte så dumt! Jag sydde massvis med vetekuddar förr och nu har jag ett mönster på någon slags vetekatt som jag köpt på Bear Patch. Men det gäller att få tag på vete, förr fanns det på Lantmanna/Granngården men jag har hört att de slutat med det, fast jag har inte kollat. Men hälsokostaffärerna kanske har. http://www.bearpatch.se/images/VRM0501.jpg
Visst ser de härliga ut. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
|
åh vilka härliga! ja det är väl det som blir utmaningen - fyllningen... finns det inte något annat som också kan funka att ha i en värmekudde?
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
|
Har sytt några vetekuddar, bl.a som julklapp. Jag brukar fylla mina med rundkorningt ris, fungerar bra.
Lycka till! |
|
|
|
|
|
#4 |
|
|
kladdmajor/spishanddukar, väskor, virkade grytlappar o stickade disktrasor ger jag i julklapp. det har blivit uppskattat hittills i allafall.
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
|
De finns helt vete att köpa på Lantmännen/Granngården. Hade de i mina vetekuddar. Tror de kan heta fodervete. Fråga personalen i butiken dom borde veta.
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
|
Vete eller ris eller andra korn spelar ingen roll. Allt fungerar.
Däremot är det inte så lyckat att använda fodervete, havre eller annat som är oskalat. Anledningen till detta är att skalen torkar fort och vill gärna stickas (i extramfallen kan de även bli en brandfara och antändas). |
|
|
|
|
|
#8 |
|
|
Jag brukar också börja i god tid med julklapparna, handbroderade örngott brukar vara en återkommande favorit.
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
|
Citat:
|
|
|
|
|
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
| Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
| Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:16.

Hybrid-visning