![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 | |
|
Citat:
Hilsen Marianne |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Broderi som drar ihop sig
Kolla ramens status. Min största ram har börjat glipa. Den spänner inte tyget runt om ordentligt. Måste köpa ny.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Ramar som börjar glipa går att linda med nogon sorts tejp som man kan köpa på apoteket. Det är jätte bra det blir som ett sug i tuget när man spänner det i ramen . även kirurg teip går att annvända. Hälst inte färgade tejp för det ger fläckar på tyget. jag tror att man brukar använda någon kreppad linda på hästar den duger också. Först tror man att det blir för tjockt men det funkar mycket bra.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Innan du köper ny ram så kolla om det inte hjälper med att sätta små bitar av textilplåster ( som man köper på metallrulle på apoteket), på underramen. Jag har gjort det och det funkar hur bra som helst.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:48.