![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
Hej!
Jag har sytt flera Tilda-dockor, och använt mig av ett bra o billigt tyg, hudfärgat tyg från Stoff & Stil. Det är deras bastyger i bomull, tror priset är 39 kr/ meter. Jag syr med väldigt små o täta stygn men man får passa sig för att INTE sy för "nära", kanten. När du vränger tyget får man vara lite försiktig så man inte trycker ut sömmarna. Jag tar en rundad tjockare virknål, och trär de smalare delarna över den för att vränga dem rätt. Hoppas du fattar vad jag menar. För att vara extra säker på att sömmarna håller kan man också sy 2 ggr. kram o lycka till//Tina |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
|
Citat:
jag beställde just lite sånt bomullstyg från stoff & stil, köpte sandfärgad och kitt, så får jag se vad som kan tänkas passa ![]() Men det låter ju lovande att du sytt Tildor med dessa tyger, då är inte hoppet ute än ![]() Jag ska testa virknålstricket och se om jag lyckas ![]() Kram |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
När jag har sytt mina Tildadockor har jag använt vanlig vit lakansväv, som jag har färgat med te. Det blir mycket biligare än att köpa Tilda-dockornas hudfärgade tyg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
Citat:
Jag har beställt lakansväv från stoff och stil så jag hoppas den kommer att passa, annars blir det att färga dem liten. Jag testade att färga i kaffe en gång, det funkade också bra ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Tack!
Tack vare er här på sysidan har jag nu fått färdigt min första Tilda ängel, UTAN en massa krångel
![]() Nu återstår bara ögonen, just nu har hon två knappnålar, jag vet inte riktigt vad jag ska använda för färg (vet dock att det finns tilda-färg) Hon är sydd i vanlig lakansväv, vänd med virknål och vingarna har fått sig lite ruffs ![]() Tack för all hjälp! |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:03.