![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Ett helt varv? Normalt brukar det rekomederas att man skruvar väldigt försiktigt, ungeffär en halv mm åt gången eller något i den storleksordningen. Anledningen till att man ska vara försiktig är att man kan skada fjädern så att den deformeras permanent. Det ska tydligen vara en av anledningarna till varför husqvarna övergav spolkapslarna och gick över till spolkorg istället. Fungerar din spolkapsel fortfarande bra till vanlig tråd?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Skulle rekommendera att sy sicksack över en resårtråd och spänna i efterhand. Det funkar perfekt på alla slags tyger. Då slipper du hålla på och krångla med spänning osv.
Tycker du se det är kul med smocking, så kanske det finns en speciell pressarfot som gör det ännu enklare att sy snabbt över resårtråden. Känner inte till Brother, men till min symaskin finns en sån, en brukar jag använda. (Den använder jag också för att enkelt rynka in massor av tyll, då syr jag över en rejäl stark syntetknapphålstråd, sen drar jag ihop efteråt precis så mycket jag vill. Lätt som en plätt!) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
|
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Antingen så är fjädern paj och rör inte på sig eller så skruvar du på fel skruv.
![]() (förutsätter att det inte blir någon skillnad heller när du syr normalt) |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:57.