Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2011-04-25, 00:09   #1
Samigabriell Samigabriell är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 586
man brukar ju säga

1 missnöjd kund nämner detta för alla den möter... så de fattar inte grejen med att det inte är de nya tillfälliga kunderna man tjänar pengar på, utan de som återkommer antingen i egen person eller genom denna nöjda kund.

Min symaskinsreparatör åker runt i hela skåne och hämtar upp och lämnar av maskiner på olika ställen... oavsett märke... jag byter aldrig ut honom frivilligt

När dessa stora ger sig på de små kan ju bara betyda en sak??? Dåligt självförtroende trist...
jag har inte råkat ut för tråk när det gäller J... men jag blir arg av översitteri.
Samigabriell är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-27, 17:55   #2
Lillith Lillith är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2006
Inlägg: 1 109
Det enda man möjligen kan säga till reparatörernas försvar är att dom rätt ofta blir ombedda att fixa lågprismaskiner (alltså såna där som säljs på Jysk, Netto, Rusta och liknande, som inte är maskiner som "riktiga" symaskinssäljare tar hem) som helt enkelt inte går att laga. En del går inte ens att öppna utan att förstöra kåpan och ofta är det omöjligt att få tag på reservdelar. (Jag kan tänka mig att det här med just reservdelar kan ställa till det lite även när det handlar om reparatörer som är bundna till ett visst märke.)

Jag hjälper själv till i en symaskinsbutik emmellanåt och har fått höra både det ena och det andra från ilskna tanter som är sura för att butiksägaren inte vill ta i deras lågprismaskin. När det gäller såna maskiner är enda svaret man kan ge att dom får gå tillbaka dit dom köpt maskinen och reda ut det med dom. En och annan förstår inte att det faktiskt inte går att laga och då kan man få en utskällning och bli anklagad för att det är för att man hellre vill att maskinerna ska köpas i en riktigt symaksinsbutik som man inte vill ta in maskinen. För att förvirra det hela ytterligare händer det att kännda symaskinsmärken har någon riktig lågprismodell som säljs till exempel på Jysk (tror Singer haft det, bland annat) och dom maskinerna faller oftast i kategorin med maskiner som är svåra att serva och laga. Dessutom är kunderna ofta ovilliga att betala en service- eller reparationskostnad som ibland hamnar nära maskinens nypris. Det finns många som tror att bara för att en reparatör kan ta alla märken så ska han kunna göra garantireparationer på alla märken och det är ju inte riktigt samma sak.

Men när det gäller maskiner som går att laga och serva så är det ju en helt annan sak. Självklart får man betala för jobbet och ev. delar, men det ska ju gå att få det gjort bara det finns en reparatör med kunskaperna och tillgång till delrana, tycker man. Att vägra en betalalnde kund en service av en maskin som man är kapabel att serva är bara underligt. Då förlorar man ju den inkomsten också.
Lillith är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-27, 18:01   #3
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Där hade du en poäng helt klart. Dessa stormarknadssymaskiner är av så urusel kvalité och av anledningar du redan skrivit upp. jag tycker att man ska försöka laga, men de kanske blivit sur när kunden kanske försökt få ner priset på rep/service-kostnaden. för en kund som betalat 1000 kr för en symaskin blir servicekostnaden på 7-800 kr (och då exklusive delar) väldigt dyr i jämförelse.

Men att angripa oss kunder som köpt "dyrare" symaskin men i en annan butik (internet är också butik) än hos just dem är bara helt uppåt väggarna.

Men det finns bra servicefolk också. Tyvärr är det utdöende släkte så man kan vara tvungen att åka långt för att hitta en.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-28, 14:40   #4
GLa GLa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2008
Inlägg: 110
Citat:
Samigabriell skrev: Visa inlägg
1 missnöjd kund nämner detta för alla den möter... så de fattar inte grejen med att det inte är de nya tillfälliga kunderna man tjänar pengar på, utan de som återkommer antingen i egen person eller genom denna nöjda kund.

Min symaskinsreparatör åker runt i hela skåne och hämtar upp och lämnar av maskiner på olika ställen... oavsett märke... jag byter aldrig ut honom frivilligt

När dessa stora ger sig på de små kan ju bara betyda en sak??? Dåligt självförtroende trist...
jag har inte råkat ut för tråk när det gäller J... men jag blir arg av översitteri.
det är ju en bra repartör. var finns han?
GLa är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons