Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2011-04-21, 20:36   #1
helen helen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 699
Thumbs up

varför byta yrke gu är ju duktig, men reparationskonstnär(långord)
behöver vi alla, så snälla hjälp os andra som inte förstår vad det är på maskinen .. nu pratar jag om husqvarna ingen får hjälp långre om det inte är det senaste
men att fråga om D1 ids dom inte ens svara
förlåt låter lite rörigt men maskinen vill inte brodera och syr som kom och jhälp mig undrar om en sak eftersom mankinen inte ska smörjas, kan det bli självsmörjningsfel (långtord) dom ord som är innom parantes bry dig inte om dom eftersom jag har skrivsvårigheter, tro mig att vi behöver dig
helen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-22, 04:11   #2
madeluc madeluc är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 134
Det finns en bra reprator i Hallstahammar, han har haft servicen pa Huqvarna b la for skolor runt om i Vastmanland. Sag att du bor i Sodermanland men det kan ju var vart ett forsok att ringa och se om han kan hjalpa dig. Har ar hans tel nr. 070-321 19 52 eller 0220-109 20. Hans fru har en tygbutik i Hallstahammar sa om du inte kan na honom pa dessa nummer kan du kanske forsoka med nr till hennes butik, vilket ar foljande 0220-10054. Lycka till och glad pask. Mvh Marie
madeluc är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-22, 04:18   #3
madeluc madeluc är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 134
Oops! Glomde att saga skippa alla saljare som beter sig pa detta sett, det ar klart att du ska kunna service maskinen var du an bor och var du an kopt den. Ar det garanti sa ska maskinen ga tillbaka till generalagenten, ar garanti tiden ute sa ska du ju betala for servicen, sa vad ar problemet, jo kassa forsaljare. Bojkotta saljare som beter sig pa detta satt, man lar sig att alrig nagonsin kopa en maskin av sadant folk. Har du kopt maskinen utomlands sa tror jag nog att det ar andra regler som galler(aven inom EU) men kolla med konsumentverket vad som galler. Glad Pask igen mvh Marie
madeluc är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-23, 17:47   #4
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Usch, usch, usch, usch!

Precis som alla här sagt, man kan ju ha ärvt det eller så är man från en annan stad där det är för långt att åka till. Eller så har man köpt beg en gammal en från 50-talet kanske?

Enligt honom verkar det som att man ska hålla sig till det märket han säljer, och köpa det senaste och bara av honom och ingen annan.

Vad har hänt med servicekänslan? Om man färdas tillbaka i tiden ca 50 år sedan så skulle det vara självklart att de vill göra service på din symaskin och du ifrågasätts inte om du vill hålla på din gamla symaskin. Tror jag, jag var ju inte med då.

Nu ska allt vara plast och ska bytas ut var 5:e år eller något ditåt. allt, allt. Inte repareras nej utan bara byta ut rakt av eller på sin höjd byta ut delar där man beställer nya delar från märket och kanske är det därför det inte går så bra.... Men då kanske det är märket ifråga som är problemet och inte säljaren? Kanske är det så att säljaren är i princip bakbunden när leverantören vägrar skicka ut delar för slutkunden har köpt det utifrån kanske?

Då säger jag USCH BLÄ till leverantörer också!

Det är bra att du tagit upp det här på sysidan. Jag tycker nästan att vi borde ha en svarta lista här så vi alla bojkottar då förstår de och också leverantören att det inte går att göra såhär.
Vi har ju tidigare uppmanat till att bojkotta Janome för deras regelvidriga beteende som bryter mot EU-regler. Men det kanske inte uppmärksamats mycket nog för folk fortsätter med att köpa Janome ändå...

Att man ska kräva att närmaste butiken ska göra garantiärenden för en maskin du köpt från UK är fel det håller jag med om helt och hållet. Men att gubben grinar och surar för att folk köper online och vägrar göra service (betald sådan) är USCH BLÄ! Lever de på 80-talet eller?! Vi är redan på 2010-talet och vi köper gärna online! Vi kvinnor (mestadels alltså) är inte dumma!!!
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-24, 02:27   #5
madeluc madeluc är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 134
Jag kan tala om att vi gjorde en liknande uppmaning pa quilt och lapptekniksidan och vi blev ganska ordentligt nedtryckta. Jag skrev och berattade hur jag och ett par vaninnor till mig hade blivit bemotta av varan aterforsaljare samt generalagenten i Norge, namner inget marke, men det borjar pa J. Mitt inlagg pa quilt&lapptekniksidan blev raderat pga att jag namngett aterforsaljarens namn och butik, da raknades det som personligt pahopp enligt den sidans moderator.

Fick dessutom pahopp fran en nojd agare till detta marke, dock ej samma typ av maskin.

Vi blev dessutom anklagade for att vi betedde oss som"gnalliga tonarsjantor" av generalagenten sjalv da han skrev till moderatorn pa denna sida och hotade att stamma henne och hennes sida. Varpa hon blev radd och sedan har vi aldrig fatt namna vad vi tycker om maskiner och forsaljare.

Sa tanker er for vad ni skriver och sage for Sverige ar tydligen inte asiktsfritt och inte heller existera det fria ordet.

Men jag personligen ser fram emot att trycka ner forsaljare och generalagenter som beter sig som skit mot oss kunder, onskar alla kopte sina maskiner utomlands billigare oxh hardare konkurrens gor att de beter sig inte pa det viset. Finns sakert daliga aven har, men som sagt man verkar mer radd om sina kunder.
Mvh Marie.
madeluc är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-24, 08:10   #6
mariatherese mariatherese är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2009
Inlägg: 470
Jösses! Man blir verkligen förvånad. Jag undrar om liknande skulle hända om det handlade om återförsäljare av varor som vänder sig främst till män?

Otroligt oseriös generalagent som inte kan hålla en vettig nivå eller tål minsta kritik utan går till sandlådenivå direkt.

Jag tycker också att det är viktigt att vi kan säga vad vi tycker om återförsäljare - såväl ris som ros. Hur skulle det annars se ut?
mariatherese är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-25, 00:09   #7
Samigabriell Samigabriell är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 586
man brukar ju säga

1 missnöjd kund nämner detta för alla den möter... så de fattar inte grejen med att det inte är de nya tillfälliga kunderna man tjänar pengar på, utan de som återkommer antingen i egen person eller genom denna nöjda kund.

Min symaskinsreparatör åker runt i hela skåne och hämtar upp och lämnar av maskiner på olika ställen... oavsett märke... jag byter aldrig ut honom frivilligt

När dessa stora ger sig på de små kan ju bara betyda en sak??? Dåligt självförtroende trist...
jag har inte råkat ut för tråk när det gäller J... men jag blir arg av översitteri.
Samigabriell är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons