![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Inte omöjligt att det var samma modell på vagn som jag klädde om.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Äntligen är jag klar med allt som skall sys på korgdelen! Hade tänkt lägga upp bild på den färdiga korgen idag, men det måste vänta tills imorgon. Har dragit på tyget på korgen nu men inte kunnat fästa fodret ordentligt i bottnen, och därmed spänna upp tyget ordentligt. Så det ser inte så bra ut och ja... det är ju helt enkelt inte riktigt klart än.
Det verkar dock passa ganska så bra. Det är bara en liten grej som inte blev så bra. På undersidan av bottnen finns några "flärpar" över ett hål i sömmen mellan bottentyget och sidotyget. Hålet finns till för att ett par metallskenor ska kunna träs genom tyget, de skenor som man fäster korgen i vagnen med. De blev lite för tajta så kardborrebandet som de ska stängas med går inte riktigt ihop till 100 %. Men det får vara så då. Orkar inte trä av allt, sprätta flera sömmar och sy om nåt som varken syns eller egentligen har någon praktiskt betydelse. Nå, jag ska lägga upp bilder imorgon. Och på tal om bilder, vad kul att se fler projekt här i tråden! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Nåja, i förrgår kväll så blev korgen klar. Fodret på insidan blev ju rätt så rynkigt på vissa ställen när vi spände upp tyget. Men det kommer inte att synas sen eftersom det kommer en lös, mjuk innerdel som kommer att täcka det.
Handtagen går ju att sätta in i sidofickorna då de inte används, så att de inte syns och är i vägen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Lite uppdatering:
Denhär tråden är ju inte så aktiv längre, men jag tänkte ändå uppdatera här då jag tänkte att det kanske kan vara till hjälp för andra som kanske vill klä om en barnvagn någon gång! Har nu, efter en lååång paus, äntligen ritat ut mönsterbitar till suffletten. Jag köpte ett gammalt lakan på loppis som jag nålade fast, bit för bit, på den utspända suffletten och ritade av. Renritade sedan bitarna, klipppte ut och nålade fast på suffletten för att kolla att de blev bra. Har nu klippt ut bitarna i manchestertyget och tråcklat ihop dom samt nålat fast alltihopa på den uppspända sufflett för att kolla att allt ser OK ut innan jag börjar sy ihop allt "på riktigt". Har förstått att det är noga att suffletten passar nästintill perfekt så att den ska hålla bra då man använder/spänner upp den sen. Därför försöker jag vara så noga jag bara kan nu! Nästa steg blir att sprätta upp allt igen, justera småfel och så ska jag klippa ut likadana delar i regntyg som jag ska fodra allt med så det blir vattentätt. Få se då om jag får suffletten klar innan nästa vecka är slut! Ser verkligen fram emot att ha denna del av projektet klar, då den känns som den absolut jobbigaste. Bara ett överdrag kvar sen, och så är vagnen klar! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Ska bli spännande att se när den är färdig. Lycka till med sufletten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Kerstin, vagnen är jättesnygg! båda det du gjort och själva stommet. Jättefint med krom och vit plast. Dagens barnvagnar är så förfärligt fula (svart plast/gummi). Cyklar med!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Suflett!
Nåja! Då är sufletten klar!
Det var nog mycket jobb med den. petiga saker, många delar som skulle klippas ut och fixas, tryckknappar, kantband och j*velskap ![]() Den är nog inte såååå perfekt som jag hade velat. Men, men, inte ska jag hänga upp mig på det! För vad har jag egentligen att klaga på? Passformen här och där är inte "perfekt", men jag måste säga att jag är nog ändå mycket nöjd! Ska se om jag lyckas bifoga några bilder. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:03.