![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Varför inte göra en bård runtom av vitt tyg där nallar och hjärtan varvas om vartannat. Det gör täcket bredare och motiven behöver ju inte sitta så jättetätt...
LYCKA TILL! Det kommer att bli jättefint med alla rutorna och dessutom väldigt uppskattat på sjukhuset!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Lisa!
Jag hade samma dilemma när jag skulle planera mitt nya sängöverkast. Då kom jag på en perfekt lösning: Lasse tog bilder på tygerna och så redigerade jag bilderna i photoshop, så att det blev remsor i mindre format. Satte ihop remsorna i flera olika ordningar i "block". Skrev ut blocken och klippte dom till pusselbitar, ca 3 x 3 cm. Då kunde jag pussla ihop bitarna i olika varianter och se hur slutresultatet skulle bli. Det visade sig att min första tanke blev helt fel. Jag hade ett vitt tyg med som gjorde att det såg jättekonstigt ut. När jag bytte ut det mot rosa, (målade bara dom vita fälten) så blev resultatet perfekt. Jag gjorde också olika ordning på tygremsorna och vände dom olika för att hitta bästa varianten innan jag satte igång. Lite jobb med förberedelser, men mycket väl värt det, för man får en bild av slutresultatet och kan ändra innan man sätter igång. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:24.