![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
Men olika tråd i över- och undertråd ska man ju kunna ha när man broderar. Annars är det ju ärligt talat skrutt! Man ska ju kunna ha sin undertråd till vilka övertrådar man än har. Undertråd som i regel är lite tunnare än övertråden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Om övertråden är för spänd drar den upp undertråden. Det har hänt mig om jag inte haft koll att övertråden löper fritt hela tiden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Ja, den där "sutomatiska" trådspänningen kanske man kan gå förbi? Och alltså sänka övertrådsspänningen. Det är det första man gör om undertråden dras upp, i alla fall på mina maskiner där det är lätt att bara vrida på en ratt...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Jag har också har sådan problem DET kan sitta ludd från tråden i underspolsutrymmat Ta en tjockare tråd och dra den genom "hylsan där tråden går igenom Gör det par ggr Du kan göra så även där övertråden dras igenom alltså där du trär den Det kan vara massor av ludd som sitter och då störs allt Lycka till
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:14.