![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Pinnen på den lilla spolmaskinen är inte rak; den är mer konformad (så att det går lättare att få av själva garnet när man är klar) så att borra hål i en pappershållare är ingen bra idé. Även om pinnen vore rak tror jag inte det skulle fungera; hållaren skulle nog glida runt bara.
Du får göra trähållare och sätta fast på en borrmaksin eller nåt istället. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Asch, okej då.
En fråga till bara... Är spoltenarna på spolmaskinerna i standardstorlek eller kan längden på dessa skilja sig åt från olika modeller? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Det finns ju faktiskt papprör till spolmaskinen, tror dom är 12 cm eller nåt. Skarva är en variant om du vill ha längre spole!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Vi klippte ut pappersovaler och använde som spole; jättebra eftersom man kan snurra in garnändan inne i pappret så att den fäster.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jo, men papper/kartong är helt uteslutet.
![]() Start-inlägg: "Helst inga gamla toalettrullar eller något i papper/kartong utan jag skulle vilja ha rejäla spolar av plast eller trä." Men... jag hittade något... Vad är DETTA för något? Kan det vara användbart?: Sök på Spolställ här: http://www.gudrunsullbod.com/index1.htm http://www.seaside.se/~sea3479c/Dokument/tillbehor.htm |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Nyfiken vad vill du egentligen uppnå?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Garn, på spole. Ej kon, kartong eller dylikt.
![]() Fast en stor symaskinsspole (undertråd), garn och en "hållare". Begripligt? :S Knappt ens för mig. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:35.