![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Svenska mönster är jättehjälpsamma - ring dom och fråga.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Om du "lyfter" framstycket och nålar det kant i kant och sen syr och vänder så får du en fin kant.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Vad är det för mönster, har du bild?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag har fått till det. Tack för hjälpen. Bakstycket hamnar helt och hållet emellan framstyckena. När man syr axelsömmarna är det viktigt att lägga kant i kant där ärmsömmen kommer. Då får man en bit sömsmån på framstyckena vid halsringningen. Med lite trixande gick det sen ändå att "dra upp" framstyckena ovanför bakstycket. Och resultatet blev riktigt bra. Det här var en testsyning innan jag ska ge mig på min fina silkestrikå från Vamlingbolaget och det var tur
![]() ![]() Och jag ringde faktiskt innan jag skrev här. Men just då kunde ingen svara och sedan hade jag löst det ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:47.