![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
En toppenkälla är faktiskt youtube. Där kan man lära sig jättemycket, det finns massor med filmer som visar hur man gör.
Jag har lär mig mycket, när det gäller sömnad på youtube. Både vanlig sömnad, quilting och maskinbroderi. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag har lärt mig nästan allt här via sysidan
finns alltid hjälp att få och en enorm kunskapsbas i forumet man hittar nästan svar på allt om man söker annars är det bara att fråga man får massor av nyttiga tips här |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag har lärt mig den hårda vägen. Fick min maskin -99. Provade mig fram och gjorde nog alla misstag som går att göra. Sen fick jag chansen att få anställning på Brodyrföretag, där jag började som lärling på den maskin som jag skulle jobba med. Där fick jag också grunderna till all maskinbrodyr, vilket har hjälpt mig jättemycket. Det var då som jag insåg hur mycket som jag kunde göra bättre. Jag måste också säga att sysidan varit till stor hjälp, när man har fått problem, eller bara behövt bolla idéer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Tack så mycket för råd och uppmuntran. Det verkar vara att lära sig själv och med hjälp av forumet komma över trösklar. Fritt maskinbroderi kan man ju göra på en vanlig symaskin, Jag tillhör visserligen inte datorgenerationen (70 år) men har lärt mig ändå och jobbat med Photoshop (fast gick över till Picasa) samt Indesign och Publisher.
Tycker det är konstigt att tillverkarna av maskinerna inte är mer intresserade av att få fler kunder utan verkar häcka i sina butiker och vänta på kunder. Förr i världen när Husqvarna 2000 introducerades kunde man gå korta kurser på kvällarna för att lära sig maskinen som var en sensation på den tiden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
När jag köpte min första broderimaskin på husqvarna i kungälv, så fick jag en kurs där, när jag hämtade den. Så man vet hur den fungerar, Det var jättebra. Hon visade hur man förde över bilder på kortet,vilka material man behövde till vad, visade sidor med gratisbroderier man kunde hämta hem för att öka sitt då - lilla bibliotek med broderier, och vi broderade ett motiv ihop, sen va det gasen i botten hem, överlycklig, och göra ett broderi snabbt så man friskade upp minnet igen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jätteintressant att höra hur ni kom in i maskinbroderandet. Är ni nöjda med investeringen? Det kostar ju ändå rätt mycket pengar? Tröttnar ni emellanåt?
Slutligen finns det någon bok i ämnet gärna på engelska? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
jag fick en dvd guide när jag köpte mitt program, enormt lärorikt
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:38.