![]() |
| Nyheter | Artiklar | Bloggar | Forum | Bilder | Annonser | Recensioner | Länkar | Kalender | Medlemmar | Din sida | Om... |
Bevakningar
Inställningar
Sök i forum
Forumregler |
|
|
|
#1 |
|
|
Nu känner jag inte till Brothers maskiner, jag sökte lite på de två och de verkar ha en liten broderyta.
Köper Du en maskin med bara 10x10 cm broderyta, kommer Du med all säkerhet att snabbt "växa ur" det, och vilja kunna brodera större. Lägg hellre på några tusen och köp en maskin med större broderyta. Embird är ett mycket bra broderprogram, titta på det. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
|
Håller med Dahlia! Jag köpte en Husqvarna Rose och tänkte att aldrig behöver jag större broderyta än 10x10. Det tog 6 månader sen kände jag att det räckte inte till för jag blev så begränsad i vad jag kunde brodera. Nu har jag bytt upp mig och kan brodera så stora ytor att det räcker för mig.
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
|
Hmmm....saken är ju att jag inte har råd att köpa någon maskin som kostar massor av pengar. Dessa två är dom jag hittar som är ok pris på...
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
|
Hmmm...heter dom förresten NV? I broschyrerna står det annat...innovis 500D och innovis 900
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
|
Enda andra maskin jag hittar är Janome MemoryCraft 200E som då kostar nästa 9.000 för bara maskinen....börjar bli lite förmycket pengar för min del samt den har bara knappar ingen screen.
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
|
Det finns ju en Janome memory craft 300 till salu här på sysidan. Tror jag är ett bättre alternativ än brother maskinerna. Som flera sagt så lär du växa ur ramstorleken väldigt snabbt.
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
|
Jag håller nog på Janome MC 300e. Kolla in den på annonsidan. Du får tillbehör för flera tusen kronor. Det är en maskin du kan växa med.
Skickar en länk från Youtube där du kan kolla in maskinen. http://www.youtube.com/watch?v=sflbmjBGyXA Jag har själv en Janome fast en större och mycket dyrare. Och jag trivs jättebra med den. Det är jättekul att brodera. Sök upp en butik och låtsas var intresserad. |
|
|
|
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
| Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
| Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:23.

Hybrid-visning