![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
Mitt förslag är att läsa instruktionsboken noga, gärna från början. Då kommer du snart att komma på knepet att ändra sömmar, allt finns tydligt beskrivet, men det är lätt att köra fast i ett fel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Den gråa sömmen nummer 7 är en sån jag använder när jag syr i elastiska sömmar. Den är perfekt
![]() Nu har jag inte likadan maskin som du men min fungerar på ungefär samma sätt som din att man kan välja mellan de övre och de undre sömmarna. Dock har jag inte heller listat ut hur man ställer in så att man kan får fram de undre sömmarna. Får lusläsa manualen igen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
På min husqvarna, som i och för sig är en annan modell är "specialsömmarna" orangemarkerade. För att välja dem ska man (på min maskin) snurra stygnlängdsratten tills den markerar en orange ruta. Kanske är det något liknande du behöver göra på din maskin? Hoppas att det löser sig i alla fall!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag har en emerald 118 och på den så väljer du söm på den övre ratten, och om du ska ha elestisk söm så ställer man in den på den avlånga -+ på nedre ratten, ex jag väljer söm 7 som är en sicksackvariant men blir täcksöm som elastisk, om jag vill öka eller dra ihop stygnen drar jag åt + eller - hållet på den nedre ratten, hoppas det är till hjälp
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Någon kanske redan har svarat (jag bara skummade de andra svaren) men för att få de gråmarkerade sömmarna måste du vrida den nedersta ratten till den gråmarkerade delen
![]() Hoppas det går fortsatt bra med bäbisklädessömnaden! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Du kanske inte har satt i nålen rätt. Skruva lös nålen och skruva upp skruven max innan du sätter i nålen igen.
Det har jag varit det felet var på min mors maskin när hon inte fick db-nålen att funka. Ett SBS-fel ![]() Håller tummarna att det är bara det som fattas. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:59.