![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Om jag är med kan du posta mitt med schenker till Örebro då??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
priserna är det utan eller med moms?
Och kollade verka som om man måste ha företag för att köpa. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
|
Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Nu måste jag tyvärr sätta stopp för fler beställningar. Jag som inte trodde det fanns någon som var intresserad, ha. Det fanns det visst det. Jag hoppas att de som har anmält sig nu, kan få allt de vill ha. Måste tänka på 30kg gränsen på frakten. Så jag tar er i turordning. Men det ordnar sig förhoppningsvis.
Blir det lyckat så gör vi om det ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Förlåt en dum fråga! Men ska din väninna betala momsen för tråden.
Om hon har eget företag så måste hon väl betala in moms även om hon handlar från ett annat EU land den dag hon lämnar ifrån sig varan. När jag hade företag kvittade man ju inkommand moms mot utgående. Kanske har jag fel??? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
på det ni köper av hennes företag kommer det att läggas till moms
till er. det är bara hon som inte betalar moms.till eu landet. men ni köper det ju i sverige av ett företag som är moms plitig. hon kan inte sälja till er utan moms på en vara. mvh fanny |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Det är nog så att tråden aldrig "går in" i företaget, och alltså inte heller "ut", och då slinker man undan momsen. Ack så vanligt... (Och revisorn ser ju bara det man väljer att visa den. Om inte fakturan betalas med företagskontot "finns" den inte nödvändigtvis längre.)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:13.