![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
Det är en rak bit som du rynkar. Gör den fyra gånger så lång som mittbitens diameter och hälften så bred, rynka fast den runt mittbiten. Sen gör du likadant med baksidan och syr ihop de rynkade bitarnas långsidor räta mot räta. Stängningen gör man som man vill, jag gjorde en omlottficka bak, andra sätter i ett blixtlås, en annan lösning är att låta lite vara öppet i sidsömmen, stoppa i innerkudden och sen sy ihop.
Så här ser min kudde ut: http://annalavinia.files.wordpress.c...rund-kudde.jpg Kan säga att jag definitivt ska investera i en rynkpressarfot, det var sådär lagom kul att sprätta bort den yttre rynktråden i så tätt rynkat tyg... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Förstår inte heller var man hittar den sidan med beskrivningen?? Är det en adress så saknas ju http osv.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tack Anna, det var precis vad jag sökte! Så något mönster behövs då inte när instruktionerna är så här klara!!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Det var så lite, klart jag hjälper till när jag kan
![]() Oooops, ser nu när jag läser igenom min beskrivning att jag (igen) blandar ihop omkrets och diameter. *skäms* De långa remsorna ska vara fyra gånger så långa som mittbitens OMKRETS och inget annat!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
OKI, det är noterat. Tack än en gång!
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:31.