![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Ops, såg att jag va inloggade på mammas. Locggar in på min egna..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag vill vara med. Men jag tror inte jag fattar riktigt..
Ska jag själv sy delarna och sen ska resten dekorera?? ![]() Vad är de för "block" ?? /Emma |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
|
Citat:
Här kan du hitta ett gratis exempel på en mönster för ett block som man kan förstora till önskad storlek: http://www.caroldoak.com/pdfs/CrazyPatchblock.pdf Jag brukar göra så här. Jag kopierar en Crazy Patch mönster för ett block på en bit tyg (jag brukar använda en tunn bomulstyg). Varje del kallar jag en Patch (men, det heter väl "lapp" på svenska, tror jag. Ni får ursäkta om mitt svenska är inte alltid 100%) Sedan bestämmer jag vilka tyger jag vill använda (det beror på temat)...jag brukar ta ett tyg för varje patch, men, när det gäller Crazy Quilt håller jag mig inte alltid till bomullstyger. Jag använder allt möjligt, bomull, siden, spets, vad som jag tycker passar ihop. Inga regler här. Men, man ska vara medveten att denna typ av Crazy Quilt inte lämpar sig för projekt som ska användas/tvättas mycket. Sedan syr jag min block med Paper piecing teknik. Här finns en länk till info om denna teknik: http://agneta02.tripod.com/vad_ar_paper_piecing.htm När blocket är färdig (med minst en patch och söm till varje deltagare....oftast har jag fler an som behövs, så att de som får mitt block sist har fortfarande några att välja emellan.) Dekorerar jag en patch och en söm. Då är mitt Crazy Quilt Block färdig att skickas iväg till nästa person på rotationslistan. Under hela RR kommer jag att dekorera patches/sömmar motsvarande hela mitt block men det blir uppdelade på alla andras block. När mitt block kommer hem har den varit dekorerat av varje person på rotationslistan. Hoppas du förstår. Rae ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Nu förstår jag, detta kan bli hur intressant som helst, jag är med. Räcker det med detta svar eller skall jag anmäla mig till Rae? / Ingrid
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag vill vara med!
Vårtema låter underbart! ![]() Tack, Rae för ditt initiativ! Minns att jag mailade dig för mer än ett år sen, tror jag, och frågade om detta med Round Robin. Har nål och tråd i beredskap ![]() Kram Åsa/Syofta |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag tycker det låter jättetrevligt och vill gärna vara med. Jag har aldrig varit med i någon swap förut, men länge velat försöka. Detta låter kul för man får handbrodera också!
Trikken/Anna Karin |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Det här låter jättespännande. En liten undran bara. Ska man sy för hand eller kan man sy på maskin? Jag är nämligen urdålig på handsömnad om det inte är kosstygn. Ska funder lite till och kolla länkaren ordentligt innan jag anmäler mig.
Christina |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Yes, please. Om ni vill vara med, skicka en mail till mig (klicka på mitt namn till vänster och sedan på "visa allmän profil" sedan "kontakta medlem") med era vanliga post och e-post adresser. Jag gör en rotationslista och sammanställer riktlinjerna och skickar till alla när vi är färdig att starta.
Rae |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Detta låter jättespännande!
Jag vill också vara med ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Jag tror jag fattar nu. Jag tror kanske att de behövde sjunka in? (hihi)
Men jag vill verkligen vara med. De låter jättekul och väldigt givande eftersom man får ta del av flera andras tekniker och skapande! ![]() När drar vi igång? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Ser väldigt intressant ut! / Ingrid
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
Härligt att det strömmar in fler intresserade.
Det är bara att kolla på länkarna Rae lade in så får ni hjälp både i hur man syr ihop blocket. Alltså startdelen. Sedan hur man individuellt fortsätter med varandras block. Nu är det dags att ta fram sin gamla märkbok och se vilka stygn man kan använda till att skapa sitt bokmärke till de olika blocken som man ska handskas med. Om jag nu förstått allt rätt? Men Rae har ju gjort fantastiska "Crazy Quilt Round Robin" så hon förklarar säkert mer ingående. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
Ja, nu börjar vi komma igång. Ulrika har lagt ut lite info (som jag skrev ihop igår) på första sidan av Sysidan för att, förhoppningsviss, locka hit fler intresserade. Hittills är vi väl 5, eller 6 som är intresserade. Jag har tänkt att de som vill vara med ska skicka med en "officiell" anmälan. Det kan ni göra via min profil här på Sysidan.
Tänk på att detta RR kommer att ske under större delen av våren. Och att har man anmält sig ska man vara bered att förfölja hela rundan så att alla får en söm/patch dekorerat av dig. Var bered att hålla tider....(hur länge man ska ha på sig att sy på varje block). Jag har föreslaget Max 2-veckor (från det att du får ett block, (dekorerar den) tills du skickar iväg den. Det kan naturligtviss gå mycket fortare, men det är bra att veta att man har 2 veckor på sig i fall att man är upptagen just när blocket kommer. Vad säger ni om att vi håller anmälningstiden öppet tills 1 Feb eller tills vi vår MAX 10 personer intresserade? När vi har stängt anmälningstiden, bestämmer vi ett start datum och summerar jag vad vi har kommit överens om och då sätter vi igång. Hoppas att det ska bli kul. Jag har varit med i flera RR:s genom en internationell grupp. Det har varit kul. Nu sparar jag mina CQRR (Crazy Quilt Round Robin) blocks så att jag kan sy en väggbonad, så småningom. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:30.