![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Nybörjare och måste fråga, om man byter färgen på undertråden samtidigt som man byter på övertråden eller använder man en färg på undersidan under hela broderiet? Har inte börjat med broderier än
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
|
Citat:
![]() Nu är det dags för mig att jaga undertråd så jag inte står utan under julhelgen. Maskinen går varm här hemma ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Det låter jättekul
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Man brukar oftast använda samma färg på hela broderiet. Svart och vitt är helt okej, kanske att man skaffar en mitt emellan t ex grå. Men om jag har en färg som matchar bättre bland mina overlock trådar så väljer jag naturligtvis den.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag använder färdigspolade NEB rullar som är på plastspolar, för mig har det fungerat jätte bra. Köpt från USA, tror det var från ABC.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag är ny emed broderimaskinen, har oxå en Janome 350,det jag har sytt har jaganvänt den vita som var med maskinen på en spole. Man kan ju inte byta undertråd under iden man syr, om jag fattar det rätt. Men kul är det, så får väl planera tiden om man inte skall fastna helt vid den maskinen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Om jag fattar dig rätt så menar du byta undertråd under ett mönster
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:32.