![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
OK! Då gör jag ett försök med att spola själv till börja med. Tror jag gör det enkelt för mig och går till den lokala handlaren och köper undertråd.
Tack Lotta för ditt tålamod med alla mina frågor ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Ett tips!
Undvik att använda färdigspolade undertrådsspolar med pappstomme till era sysmaskiner, det sliter på symaskinans spolkapsel/spolhuset. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Min "gamla" trotjänare Bernina 180 är inte kinkig alls.
Spolar själv det som finns till hands. 1 spole räcker ca 1 tim i brodertid vilket inte känns speciellt "jobbigt". Har aldrig problem med öglor på rätsidan eller dylikt. Men vet att många maskiner är kinkiga. /Bibbi |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Ja, det allra bästa är nog att testa sig fram. Jag är otålig och vill att allt skall fungera direkt när jag har en ny maskin
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag har en Janome 300E och den går inte att köra för tunn undertråd på. Det som funkat bäst för mig är overlocktråd som jag spolar själv. Finns dessutom i rätt många färger.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Nybörjare och måste fråga, om man byter färgen på undertråden samtidigt som man byter på övertråden eller använder man en färg på undersidan under hela broderiet? Har inte börjat med broderier än
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
Citat:
![]() Nu är det dags för mig att jaga undertråd så jag inte står utan under julhelgen. Maskinen går varm här hemma ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:14.