Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-10-21, 16:53   #1
smurfen50 smurfen50 är inte uppkopplad

Bättre sent än aldrig eller .......

Hej. Nu är jag slö pottan här igen. Har helt tappat min inspiration till och sy. Jag saknar det på samma gång som jag så jättegärna vill komma igång med att sy ,,, ut och shoppa tyg med mera. Hittar jättefina mönster för jämnan men det kommer inte längre än så ,,,,,,, :-(. Man ska ju vara piggelin och uppåt.
Någon som känner igen sig och kanske kan ge mig lite ny inspiration så jag kommer igång. Kom hit och sparka mig i ändan om inget annat ,,,,,,,,
Kram till er alla från Smurfen i Eslöv
smurfen50 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-21, 18:46   #2
BodilN BodilN är inte uppkopplad

Ibland när jag hamnar i samma sits som du brukar jag ibland "tvinga" mig att sätta igång. Jag tar fram det jag behöver och börjar helt enkelt, kommer jag bara över första "motigheten" brukar det gå bra. Jag erkänner samtidigt att detta trick inte alltid fungerar på mig
BodilN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-21, 18:49   #3
stenbeckan stenbeckan är inte uppkopplad

Hej hej.

Såg att du bodde i Skåne... Kom ner till oss ett par syglada sysidetjejer i Ystad på lördag när det är långlördag i stan så ska vi nog få igång dig. Vi har så roligt ihop även om det intew alltid blir så mycket sytt just när vi träffas men då har man fler ideer när man kommer hem o kan inte låta bli att sätta igång att sy......
stenbeckan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-21, 19:29   #4
Lottan Lottan är inte uppkopplad

En till skåne-tjej som absolut kan känna igen sig.men jag gör tvärtemot Bodil - jag bara låter allt stå och samla damm tills jag känner "lusten" igen och när det gått ett tag så börjar det oftast dra i sytarmen igen. Jag tror inte man ska tvinga sig allt för mycket när lusten inte finns där och precis som med allt annat här i livet går det upp och ner. Och här är allt bara upp, upp, upp just nu för jag har sån lust till allt mitt syeri så jag vill knappt gå till jobbet på dagarna. Sen blir ju inte saken bättre av att man har lugnt på jobbet så man har all tid i världen att sitta och hitta mönster och tyger och ideer och så tänker jag att DET ska jag göra ikväll men då finns helt plötsligt inte orken kvar. Så hur man än vänder sig så har man rumpan bak för antingen tryter lusten, orken eller tiden.
Ha det gott i höstmörket!!!
Lottan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-22, 17:47   #5
smurfen50 smurfen50 är inte uppkopplad

Thumbs up

Hej o tack alla som har gjort tappra försök. Lät väldans trevligt o snällt av er o bjuda mig till Ystad, tyvärr jobbar jag denna helgen men där kommer kanske fler chanser.

Ja det är nog som så att det går upp och ner, men nog känner jag en lite gnutta åt "roligt att sy" hållet nu tycker jag.

Lovar att lägga ut bild på mitt, vad det nu blir" när det
väl blir klart. Så ni får hålla koll, dröjer det för länge så
skriv o "skäll" på mig, Behöver allt en spark där bak emellan varven.

Tycker den här sighten är helt underbar o bara titta på alla fina
grejor som där kommer in bilder på , bara det kan ge en en knuff
i rätt riktning.

Tack än en gång :-)

Kramar från Smurfen i Eslöv
smurfen50 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:28.