Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-10-11, 18:11   #1
SySara SySara är inte uppkopplad

Även jag var på fredagen. Kom till Kistamässan 09.50 för att jag tänkte att då borde det vara lugnt, ack så fel jag hade. När jag kom dit så var det ca 70 m kö med flera personer i bredd. Ett par minuter efter att jag anlänt så sträckte sig kön mer än 100 m bakom mig!!! Det var öppet 2 vanliga dörrar samt två snurrdörrar (fick senare veta att en av snurrdörrarna gick sönder).

Det var total kaos. Folk överallt, inga riktiga köer mot kassorna för att betala in sig. En massa karlar, ja faktiskt var det så, som trängde sig för att de skulle på antik- och kuriosamässan! För mig tog det närmare 30 minuter att ta mig in till utställarna och då vill jag inte tänka på hur lång tid det tog för hela kön att ta sig igenom allt. Väl inne på mässan tyckte jag att det var rörigt, trångt och oorganiserat.

Jag kan inte svara för hur stor mässan brukar vara då det var första gången för mig på denna mässa. Jag hade åkt 100 mil enkel väg för denna mässa! Har tidigare varit på en symässa i Malmö som jag var otroligt besviken på. Denna var bättre, mer utbud.

När jag skulle fika med en nyfunnen vän så var det lång kö att betala, fanns inga sittplatser och fullt i skåpet där man skulle lämna brickan när man fikat klart.

Handlade jag nåt då: Javisst! Jag hittade massor med tyger för de butiker som jag brukar handla av var där. Kunde klämma och känna på tygerna, mmm, underbar känsla. Köpte även en Coverpro med fri frakt. Så nu längtar jag efter min nya maskin.

Kommer jag besöka mässan igen: Ja troligtvis så länge mina favvobutiker är där. Kommer troligtvis åka dit ännu tidigare för att stå först i kön och slippa att bli irriterad över det.
SySara är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-11, 18:58   #2
Gila Gila är inte uppkopplad

Jag var på Symässan idag,söndag, sista dagen kl. 11.15 och det tog ca 2 min att komma in. Ingen kö med andra ord. Det var luftigt och mycket att se. Inga problem att få plats vid fikaborden heller. Ingen kö till toaletten. Mycket bättre på Kistamässan än när det var i Sollentuna. Där var det sunkigt, trångt och dålig luft!

Ang utställare så saknade jag lite mera moderna och fräscha tyger. Fanns kanske 3-4 utställare som hade sånt. Övriga kommer dit med tyger "sen mormor var liten", dvs rena rama tant-blommiga-tråk-tyger.

Sen fattar jag inte vad scrapbooking och pärlor har på en Syfestival att göra?? Liksom chokladståndet mitt bland alla garner....?? Hur kan arrangören tillåta ett godisstånd mitt i allt? Hittade dock några fina tyger som fick följa med hem.

Saknar dock (som tidigare) utställare som säljer mönster på NYA fräscha kläder. Inga gamla tantklänningar och dyl, Det fanns EN utställare som sålde sånt. Fortsätter köpa mönster från Stoff och stil istället. Kul att en man hade workshop i virkning (han har skrivit flera böcker). Annars synd att det mesta klientelet är 55+ Gudrun Sjödén vaggande tanter...
Gila är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-11, 19:52   #3
avslutad150306 avslutad150306 är inte uppkopplad

Har klagat till VD för Kistamässan

Hej!

Tyvärr missade jag att bära orange knapp på mässan! Hade jag sett det här inlägget tidigare hade jag definitivt burit orange knapp!

Kan meddela att även jag nu skrivit ett mail till VD för Kistamässan; Peter Storckenfeldt (peter.storckenfeldt@kistamassan.com) och projektledaren för Syfestivalen; Fia Egengren (annsofi.ekenberg@numeramassor.com) och gett de mina synpunkter och förslag på förbättringar. Dessutom har jag hotat med att kanske inte gå på fler symässor hos dem.

Trevlig kväll på er!
/MiaMamma
avslutad150306 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-11, 20:18   #4

Tyvärr är det meningslöst att använda sig av hot. De lär inte direkt gå under av att någon/ra hotar att inte gå.
Gammal 2009-10-11, 21:43   #5
avslutad150306 avslutad150306 är inte uppkopplad

Snälla kära Gila,

Ta det inte helt ordagrannt! Det är klart att jag inte "hotat" någon.

Självklart förstår jag att de inte bryr sig ett dugg om jag inte kommer till symässan nästa gång. Det jag ville förmedla till arrangörerna var bara att om många känner som jag (och det ser man ju bara på alla kommentarer om symässan här på Sysidan) så är det en del som undviker att komma nästa gång p.g.a. den dåliga mässan, lokalerna, köerna etc.

Simma lugnt!

Mvh
/MiaMamma
avslutad150306 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-12, 11:19   #6

Jag är snäll men inte din kära , klart jag förstår, men tyckte det var lite löjligt att hota med att inte gå...
Gammal 2009-10-12, 12:04   #7
Bibbi Bibbi är inte uppkopplad

Fast om många "hotar" blir dom tvungna att lyssna.

Så "hota" på tjejer /Bibbi

ps på ett halvår slutade man tex att tillverka blekt
toa- och hushållspapper. Pga av att många sa ifrån.
Enade är vi starka!
Bibbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-12, 14:17   #8
freja71 freja71 är inte uppkopplad

Hej.

Jag håller med dig Bibbi. De är nog inte alltför förtjusta i att få så många klagomål. Sådant sprider sig gärna.

Mvh
Ann
freja71 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Taggar
syfestivalen

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:38.