![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Det brukar visst vara mest folk på fredagen och minst på söndagen. Jag struntar i att åka dit i år. Får se hur det blir till våren.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hade tänkt åka, men hittade inget sällskap, funderade på att åka själv som jag gjorde i våras. Men beslutade mig för att inte åka med minnet av mässan i våras som jag inte tyckte höll måttet vare sig parkering, lokaler och utbud. Skönt att höra att jag gjorde rätt val (utifrån fredags besökarna)
Snälla ni som har kritik på mässan, köandet, parkeringen, utbudet etc. meddela detta till mässarrangören, hur skall vi annars få ändring på det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Kön var hysterisk, precis som ni säger! Jag hade barnvagn med ledset barn vilket inte var kul. Tyckte nästan ännu mer synd om gamlingar med rullatorer och andra handikapp...
Mässan var som den brukar, tycker jag. Jag köpte tyger från Mjuka tyger (bra att slippa deras internetförsäljning! Kaos i deras kö, dock), e-slöjd, Jny design, MG med flera. Hann inte kolla så mycket garner men upplevde att det kanske var lite mindre försäljare i år än i Sollentuna. Om man pysslar med lite av varje (tyg, garn, papper, pärlor) är mässan kalasbra och värd entrepriset. Om man bara har en hobby tror jag man hellre shoppar på nätet och spar entrepriset! Tråkigt att mässan arrangeras så dåligt, när utställarna betalar massor för att ställa ut och besökarna har höga förväntningar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag var där klockan två på fredagen. Då var det ingen kö. Inne på mässan var det trångt mellan utställarna och jag fick aldrig riktigt ordning på numreringen av gångarna; hade skrivit upp innan vilka tygmontrar jag skulle besöka. Nu hittade jag dem i alla fall, det kändes som mycket mindre utställare?
Anledningen till mitt besök är ju att fylla mina tyghyllor med jersey, för det är så svårt hitta snygga jerseytyger i Sthlm, tycker jag! Och ibland vill man känna lite på tyget, det är ju svårt på internet! Så det blev några från MG tyger förstås och ett mönster från Svenska mönster plus ett tyg där också. Och fudge...(som man äter...) ![]() Nu ska jag bli nostalgisk! För ungefär tio-tolv år sedan var jag ofta i Sollentuna. Då var det mycket utställare som hade med tyg och garn att göra, man kunde verkligen fynda, t ex overlocktråd brukade jag köpa på mig. Jag och min dotter brukade ha matlåda och kaffe med och det fanns alltid sittplats. Och det brukade vara modevisning! DET är vad jag kallar Syfestival! Då kunde jag verkligen avsätta en hel lördag för mässan, igår gjorde jag den på en timme... Kö brukade det självklart vara vid öppning i Sollentuna också, men kanske inte så oorganiserat. Det kan ju inte vara någon nyhet för arrangörerna att många kommer på morgonen, att man inte har tillfälliga extra kassor, säg fram till tolv? Och igår hade jag faktiskt en jättestor orange tygbit på mig men såg ingen fler orangemärkt! ![]() Synd att den inte är bättre, vi är ju så många som skulle vilja gå runt och njuta...istället för att bli irriterade! /M |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Och jag är riktigt nöjd med mitt besök på mässan. Håller dock med om att det var på tok för dåligt organiserat vid ingången, hemska köer. Vi åkte bussresa, och hade därmed bussbiljett och gick då i egen kassa, som gick mycket fortare. Men det var en gräslig trängsel. Väl inne på mässan fick jag tag i det mesta som stod på min lista (utom sybehör, det fanns inget att uppbringa tror jag...) och hade en mycket trevlig dag tillsammans med min syster. Trängseln inne på mässan lättade framåt eftermiddagen och de sista timmarna strosade vi lätt runt och hade det skönt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Glömde en sak. Jag är jätteglad över att det var mycket mindre scrapbooking och pärlor än det varit innan för sådant intresserar mig inte alls och jag förstår inte vad det har på syfestivalen att göra över huvud taget.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Sy-Mässan
Tänk ,så olika vi tycker-Jag kom vid 14.00-tiden,på fredag det var inga större köer.Mycket folk inne,o jag tyckte det var bättre än förra året.lite mera organiserat,med olika ämnen för sig.
Men håller med om att Scrap'et kunde höra ihop med nån Julmässa eller likn.Det har ju inget med Sy-mässan att göra. Jag traskade runt i 2,5 timmar själv o blev 945 kr-fattigare. Alltså fick jag lite av varje med mig hem. Jag var mycket nöjd över mina inköp.! Lottisen |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Jag ska gå på mässan imorgon. Får se hur det blir med köer då. Jag ska gå med mamma, kusin och moster så det blir åtminstone en utflykt tillsammans om nu mässan inte är så bra. Det som är bra med mässan är som någon skrev tidigare att man kan känna och titta på tyger, garn och annat, jag vill helst göra det innan jag börjar handla på nätet, så jag vet om garnet "killar och sticks" tex.
Jag tycker Kistamässan är trång för alla mässor. Var där på en trädgårdsmässa i våras och har varit på syfestivalen där två gånger. Det är synd att Sollentunamässan inte finns kvar, den kändes så mycket större. /Mimmi |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Nu har jag också varit på Syfestivalen. Jag kom vid 10 (idag lördag) när de öppnade och köerna var inte så farliga och det gick ganska fort att komma in. Det kändes trångt och det var nog färre utställare än vanligt. Jag som gillar scrapbooking hade velat haft fler såna utställare fast det inte hör ihop med sömnad. Jag tror att det var färre garnbutiker än vanligt men det fanns mycket lapptäcksutställare. Pärlutställare var det nog lagom med. Jag hittade nästan allt jag hade tänkt mig men jag hittade inte riktigt något tyg jag ville ha.
Jag tappade min oranga knapp. Jag hittade ingen annan "orangemärkt". |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Jag var på mässan idag och hittade massor.
Men jag tycker ju om lappteknik. Jag pratade med Kristina på Quiltbiten och hon sa att utställarna hade ett krismöte igår. Tydligen öppnades dörrarna försent till själva mässan så det dröjde 45minuter innan första kunderna kom in i mässlokalen. De hade även något fel på biljettsystemet och griniga karar som skulle fynda på antikmässan som trängde sig på. Jag förstår inte varför det ska vara så trångt mellan stånden och verför är det inte bättre organiserat vid maten? Han som tog betalt kunde stå och rulla tummarna för de som serverade maten han inte med. Men det blir nog mässa för mej nästa gång också.Kan inte vara utan. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
Om man vill klaga (vilket vi bör göra efter fredagens kaos)
så ska vi maila till VD:n för Kistamässan. Inte Syfestival arrangörerna, det är inte dom som har fått till allt kaos. Mailadressen till VD:n peter.storckenfeldt@kistamassan.com Det är VD:n för Kistamässan som ska det mesta klagomålet när det gälller planering av mässorna (hur kan man lägga 2 stora publikmässor samtidigt???) Köerna till toalett(en!) och biljettkaoset och matköerna. Och framför allt parkerings elendet!!! Varför blir dom aldrig klara med ombyggnationer? Det är 3 gången som dom kör på Kistamässan, nåt borde dom ju lära sig från gång till gång kan man tycka.. Senast redigerad av Linblomman den 2009-10-10 klockan 23:35. Anledning: Korrigering av innehåll |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
Roligt lördagsbesök
Jag besökte mässan igår. Tog pendeltåg från centralen kl. 10.20 och var inne på mässan mindre än en timme senare.
Jag hade kollat in utställare och workshops i förväg. Framme i Kista prickade jag in dem på mässkartan och körde igång. Jag kom därifrån med Hilco-tyger, svart knyppeltråd, långa krokningsstickor, Ott-lite-lampa, ottobre-tröjmönstret som alla modeller har på sig i (vuxen)tidningen men som man måste beställa separat, amigurumi-kit, Wålstedtsgarn för tvåändstickning och kanske något mer som jag glömmer just nu. Dessutom gick jag på jättetrevliga workshops om amigurumi och om hur man binder flotteringarna vid mönsterstickning, jag fick även lära mig hur man stickar vantar på rundsticka (även två åt gången) och om en fiffig uppfinning att laga trasiga blixtlås med. Alla jag pratade med, både utställare och mässpersonal, var trevliga och hjälpsamma! Jag är helnöjd med mitt besök. / Elin |
![]() |
![]() |
![]() |
Taggar |
syfestivalen |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:09.