Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-05-20, 09:18   #1
ichigo ichigo är inte uppkopplad

Haha, ja jag får bara "tjäna pengar" vibbar av det här. Vi som är smartare förstår ju att vi kan göra det precis som vi vill!
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-24, 21:01   #2
Addes Addes är inte uppkopplad

Detta är så sjukt program, trots de som var utröstade, fick jobb hos mäktiga modehus ändå, så borde de inte behöva vara orolig för det
Addes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-26, 08:17   #3

Usch, nu har jag sett senaste avsnittet. Vilka jävla mobbare!
Jag har alltid tyckt om Kenley och hennes roliga stil (hon är ojämn ibland) och känner igen mig själv i henne, och nu känner jag ännu mer igen mig själv i henne med hennes problem med att bli utstött.

Tyckte smått om Leanne förut, men nu har hon sjunkit totalt eftersom hon är så taskig.

Det är ju ren och skär mobbning där folk grupperar sig tydligt, och hånar.

Stackars Kenley.
Gammal 2009-05-26, 09:52   #4
Jimipe Jimipe är inte uppkopplad
Forumvärd

Jag tycker faktiskt inte särskilt synd om Kenley. Hon är så pass taskig själv mot alla andra att jag inte tycker att det är särskilt konstigt att de inte är så trevliga tillbaka. Men, mobbing, nej... Inte alls. Hon hävdar att det var Leannes fel att det inte gick bra för henne när hon skulle göra hiphop, detta trots att t.om. Tim hade försökt förklara för henne att hon inte följde just hiphop-biten.

I början gillade jag verkligen hennes grejer, men, vartefter tycker jag att det har känts som om hon enbart gjort sin grej utan att ens försöka vilja utvecklas och prova på nya områden. Allt hon gör ser i stort sett likadant ut, oavsett vilka instruktioner de har fått.

Det är inget fel med att följa en viss stil, men, ska man tillhöra toppen där så tycker jag att man bör vara mer flexibel, mer innovativ och mer, tja, designer.
Jimipe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-26, 10:00   #5

Jag tycker ändå att det är fel att göra på det sättet mot Kenley. Mobbning och utfrysning skall aldrig försvaras.
Gammal 2009-05-26, 10:03   #6
Jimipe Jimipe är inte uppkopplad
Forumvärd

Mobbing och utfrysning är aldrig okej, nej. Men, jag uppfattar det inte som mobbing eller utfrysning. Jag tycker inte att de är elaka heller. Uppenbarligen så pratar de ju fortfarande med varandra och jag tycker inte att någon av de andra tre säger några elaka saker. Jag tycker inte att de andra undviker att vara i samma rum, inte svarar på tilltal eller liknande. Är det något sådant som sker tycker jag snarare att Kenley är den som mobbar, även om jag inte tycker att det hon gör riktigt kan klassas som det heller.

Det är det som är skillnaden mellan dig och mig här, att vi ser olika beteenden. Inte att jag tycker att mobbing och utfrysning är okej.
Jimipe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-26, 10:06   #7

Men skillnaden är ju att mobbaren ofta är den som inte tycker att de mobbar, medan den som är mobbad tycker att det är så.

Ursäkta mig för att jag försvarar Kenley, men jag får bara minnen från min uppväxtsperiod.

De kanske inte mobbar direkt, men man kan ju se att de hånar och pratar skit om Kenleys saker, medan de hjälper varandra. Och de fryser ut Kenley, det är väl uppenbart?
Gammal 2009-05-26, 10:02   #8
StarLiza StarLiza är inte uppkopplad

Detta avsnitt var deltagarna inget vidare tycker jag. Det vara bara den kvarvarande killen som levererade, jo, den lavendelfärgade klänningen var synnerligen fin med, åtminstone framtill.

Ang Kenley.
Tycker nog hon får stå sitt kast, hon kan ju överhuvudtaget inte ta kritik alls. Hon himlade ju med ögonen åt domarna osv. Lite ödmjukhet vore nog på sin plats ibland.
StarLiza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-26, 14:15   #9
leningrad leningrad är inte uppkopplad

Jag tycker nog snarare att det är tvärtom. Maken till social inkompetens får man nog leta efter ...

Men nu är det spännande. Tror nog att Korto, Jerell och Leanne har mycket kul i bakfickan men Kenley är för förutsägbar.
leningrad är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-09, 12:08   #10
BodilN BodilN är inte uppkopplad

Såg ni sista delen igår? Jag hade tänkt att vänta till reprisen men var nyfiken och satt uppe och tittade "mitt i natten". De visade så fina kläder igår. Det var roligt att se de olika stilarna. Jag upplevde det som väldigt jämnt men jag "ser" inte alltid, amatör som man är. Jag har för mig att hon som vann igår var nära att åka ut i början av serien men jag minns kanske fel.
BodilN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-09, 12:14   #11
leningrad leningrad är inte uppkopplad

Hon, Leanne, var väl inte så "framåt" i början. Det var ju spännande att de hade så olika stilar, och att Kenley faktiskt funderade lite grann på att ändra sin attityd var ju roligt.
Jag tror ju inte att Korto och Kenley direkt har förlorat utan det finns nog modehus som slår dem en signal.

Så dystert dock, att här sitter en annan med massor med idéer men har liksom inte kunskaperna om hur dessa ska förverkligas. Jag blev en gång ombedd göra lite färgskisser på korsetter till en bröllopsstass - jag kan ju inte rita!!!!!
leningrad är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-10, 18:52   #12
svirr svirr är inte uppkopplad

Jag har precis sett sista avsnittet. Vem tyckte ni var bäst? Jag höll på Korto, tyckte mest om hennes kollektion. Leanne var också bra (första outfiten var ju underbar), men det blev lite väl mycket vågor/blomblad. Kenleys klänning som hon målat massor med blommor över hela tyckte jag var nästan gräslig...
svirr är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:48.