![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
Hej!
Jag har haft Janomes Digitizer sedan 2002 och det är helt otroligt bra. Jag har aldrig behövt gå någon kurs, utan det var bara att sätta igång och lära sig på egen hand. Allting blir vektoriserat och man kan när som helst forma om ett objekt eller ändra fyllningstyp, färg, stygnriktning, start- och slutpunkt m.m. Det går hur snabbt och lätt som helst att stygnsätta och allt blir jämnt och snyggt. Jag har granskat stygnsättningar gjorda i andra program under lupp, och vad får man se... hackiga, ojämna kanter och stygn som spretar åt alla håll, när de egentligen ska följas åt... /Gunilla |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag har Embird men har provat på Janomes Digitizer Pro, jag kan tala om att det är en jäkla skillnad på program! I jämförelse är Embird väldigt trögarbetat och man får jobba mycket för att få samma resultat som i Digitizer.
Så hade jag bara ekonomi ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Och jag tycker bättre om Embird än Janomes Digitizer (fast det är ju ett tag sedan jag provade). Definitivt mer prisvärt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Hej och TACK så jättemycket för era svar. Så glad jag blir *ler*
Min sammanfattning är att filändelsen styr och i de flesta mer avancerade program kan jag spara i olika format. Tänkte köpa en Topas HQ (tror jag). Det program jag kommit i kontakt med där är 4d Professional. Den kostar 14 000 kr.Tycker det är för mkt pengar. Är Embird, Digitizer och Bernina lika avancerat? Vad kostar de??? Och har just de programmen valfritt att spara till olika format? Så jag slipper konvertera. Konverteringen kan ju också ev. misstolka något vilket jag anser kan stöka till det?!? Nåja jag slipper helst men man kanske måste ha ett sådant program ändå, om man köper något färdigt kort på nätet och den har fel filändelse? Vad tycker ni? Har ni alla konverteringsprogram utifall att. Vidare....Till HQ topas ingår två HQ program. Organizer och något mer. Är det någon som har dessa och arbetar med andra stygnsättningsprogram? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
I Embird kan man konvertera till de flesta format.
De olika delarna i Embird kan man köpa separat Här kan Du kolla priser och de olika delarna http://www.embird.com/index.htm |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
En fråga till, är det någon som provat HQ 4D professional och andra proram som kan säga att den ena är bättre än den andra?
Lägger jag in tex en logga som jag vill göra med bild och text vill jag att den stygnsätter den åt mig MEN jag vill också kunna redigera själv om den inte blir till min belåtenhet. Däremot vill jag inte BARA sitta och stygnsätta helt för hand, låter som att det tar lång tid? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Det finns säkert några här som har HQ 4D, som kan berätta om det programmet
I Embird finns en funktion för automatisk stygnsättning, men man behöver gå in och justera lite. Det är väldigt skoj att stygnsätta. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Hej!
Digitizer kan spara i de flesta andra format. Det går verkligen fort att stygnsätta manuellt i det här programmet. Man behöver inte generera stygn och hålla på. Jag tror Husqvarnas 4D ligger långt efter i utvecklingen jämfört med Digitizer (och då jämför jag med min gamla version från 2002...), och är trots det dyrare än Digitizers nyaste. Vet inte ens om objekten blir vektoriserade i detta program. Någon som vet? Digitizer MB (värsting-varianten) har numera helt otroliga funktioner och effekter (jag var på en demonstration i januari). /Gunilla |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
puff puff :-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
puff, puff :-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
Taggar |
designer 1, embird, husqvarna, programvara, stygnsättningsprogram |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:40.